عفونت در کمین افرادی که روش صحیح ناخن گرفتن را بلد نیستند

هر چند این کاری ساده به نظر می‌رسد، اما متخصصان پوست توصیه‌های مهمی در این زمینه دارند. بنابراین لازم است بدانیم هنگام کوتاه کردن و رسیدگی به ناخن‌ها، رعایت چه نکاتی کاملاً ضروری است. اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکته هنگام رسیدگی به ناخن‌ها، عدم کندن پوسته دور ناخن در محل اتصال آن به انگشتان است. این کار باعث می‌شود باکتری‌ها بسیار آسان‌تر به ریشه ناخن برسند و بدین ترتیب احتمال ابتلا به عفونت بالا می‌رود. نحوه شروع و پایان گرفتن ناخن‌ها نیز اهمیت دارد. قبل از آنکه ناخن‌ها را بگیرید، ابتدا برای دقایقی انگشتان را در آب ولرم قرار دهید تا ناخن‌ها نرم و منعطف شوند. بدین ترتیب رسیدگی به آنها نیز آسان‌تر خواهد بود.

بهتر است همیشه ناخن‌ها را صاف بگیرید. ایجاد قوسی کوچک در ناخن‌های دست مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر ناخن‌های پا را به‌صورت گرد بگیرید، احتمال رویش ناخن در گوشت پا را افزایش می‌دهید. همچنین، کوتاه نگه داشتن ناخن‌ها همواره از جانب متخصصان پوست توصیه می‌شود. ناخن‌های کوتاه راحت‌تر تمیز می‌شوند و سالم‌تر می‌مانند.

نکته‌ دیگری که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، تمیز کردن وسایل مربوط به رسیدگی به ناخن هاست. ناخن‌گیر، قیچی، سوهان و هر وسیله‌ای که برای رسیدگی به ناخن‌ها استفاده می‌کنید باید ماهی یک بار استریلیزه شوند. برای این کار تنها به مقداری آب و الکل نیاز دارید.

برای سوهان کشیدن ناخن‌ها، فراموش نکنید سوهان را تنها در یک جهت حرکت دهید. این کار هم لبه ناخن‌ها را صاف‌تر و نرم‌تر می‌کند، هم در سالم و قوی نگه داشتن بافت کلی ناخن مؤثر است. پس از کوتاه کردن، تمیز کردن و سوهان زدن ناخن‌ها، لازم است به دستان و ناخن هایتان مرطوب‌کننده بزنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 472798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟