کاهش سرطان روده با خرما

علاوه بر این اگر شما روزانه سه عدد از این میوه را مصرف کنید اتفاقات زیر در بدن شما رخ می‌دهد.

کاهش خطر سرطان روده

خرما میوه‌ای است که سلامت دستگاه گوارش را تضمین و منجر به پاکسازی روده از هر نوع باکتری مضر می‌شود. از طرفی داشتن سیستم گوارش سالم خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

طبق مطالعات انجام شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا، افراد با مصرف خرما سلامت روده خود را افزایش می‌دهند زیرا خرما رشد باکتری‌های خوب را در روده بهبود می‌بخشد و مانع رشد سلول‌های سرطانی روده می‌شود.

افزایش انرژی طولانی‌مدت

خرما حاوی شکر طبیعی، گلوکز، فروکتوز و ساکارز است که در صورت نیاز انرژی را به سرعت در سراسر بدن توزیع می‌کند.

برخلاف نوشیدنی‌های انرژی‌زا، خرما حاوی ترکیبات سلامت دیگری مانند فیبر، پتاسیم، منگنز، ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌ها است که باعث می‌شود انرژی به مدت طولانی در بدن شما توزیع شود.

بهبود سلامت دستگاه گوارش

خرما میوه‌ای است که حرکت سیستم گوارش را تنظیم می‌کند. یک فنجان خرما، 12 گرم فیبر دارد. مصرف مقادیر مناسبی از فیبر از یبوست جلوگیری و حرکت روده را منظم می‌کند.

تحقیقات نشان داده که مصرف 7 عدد خرما به طور روزانه و به مدت 21 روز، تکرار مدفوع و حرکات روده را افزایش می‌‌‌دهد.

باهوش‌تر باشید

خرما حاوی ویتامین B6 است که به عملکرد مغز کمک می‌کند تا بدن سرتونین و نورآدرنالین تولید کند. این دو ماده به نوبه خود با استرس مقابله می‌کنند. تحقیقات نشان داده که کمبود این ویتامین با افسردگی نیز مرتبط است. بنابراین زمانی که مغز شما خالی از استرس باشد، برای یادگیری آماده‌تر و اطلاعات را بهتر به خاطر می‌سپارید.

منبع: فارس

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465321 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟