خوردنی های طبیعی که مثل مسواک عمل می کنند

در فواید مسواک زدن شکی نیست و چه بهتر که این موضوع به طور مرتب و اصولی دنبال شود اما گاهی در شرایطی قرار می گیریم که دسترسی به مسواک یا خمیردندان مناسب فراهم نیست و باید به دنبال راهی بود تا جبران مسواک نزدن با امکاناتی ساده فراهم شود.

محققان معتقدند برخی غذاها نیز می توانند به بهداشت دهان و دندان کمک کنند و این خوردنی ها در عین اینکه خوشمزه هستند، برای سلامت و بهداشت دهان و دندان نیز مفید خواهند بود. مهمترین این غذاها بدین شرح هستند:

سبزیجات خام و نان های کامل

سبزیجات خام و نان هایی با دانه های کامل، هنگام جویدن مانند یک ماساژور عالی عمل می کنند که این کار باعث تقویت لثه و روانی جریان بزاق دهن می شود. همچنین این غذاها، اسیدهای جمع شده در دهان را که برای سلامت دهان مضر هستند، خنثی می کنند.

ماهی و چای

هر دوی چای سبز و سیاه و همچنین برخی از ماهی ها بیشتر از حد معمول «فلور» دارند. فلور به سفتی مینای دندان کمک می کند و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. اگرچه برخی نگرانند که چای، روی رنگ دندانشان تاثیر منفی بگذارد اما باید توجه کرد که این روش ها برای موارد اضطرای و خاص است.

شیر و کنجد

شیر و تمام محصولاتی که از آن ساخته می شوند مانند ماست و پنیر و کره و همچنین دانه های کنجد سرشار از کلسیم هستند و همانطور که می دانیم کلسیم باعث سفتی مینای دندان می شود و از پوسیدگی آن جلوگیری می کند.

سیب

حتما این جمله را شنیده اید که با خوردن روزانه یک سیب مریضی را از خود دور کنید. این نکته درباره دندان نیز صحیح است. سیب یک مسواک طبیعی است چرا که فیبر آن می تواند دندان را به خوبی تمیز کند.

جعفری و هل

جعفری و هل هنگام جویده شدن روغنی از خود بیرون می دهند که اثر ضدعفونی کننده دارد و همچنین از بوی بد دهان نیز جلوگیری می کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459294 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟