سرطان در کمین چه افرادی نشسته است

یک متخصص رادیوتراپی و انکولوژی با اشاره به اینکه با رعایت سبک غذایی سالم می‌توان از سرطان پیشگیری کرد، گفت: استفاده از غذاهای سرخ کرده و فست فود افراد را مستعد ابتلا به سرطان می‌کند.

 دکتر رهام سالک با بیان اینکه پنج تا ۱۰ درصد سرطان‌ها ژنتیکی هستند، افزود: به عبارتی ژنتیک در کمتر از یک سوم سرطان‌ها موثر است.

وی عنوان کرد: افرادی که مبتلا به بیماری‌های عفونی و ویروسی همچون هپاتیت و ایدز هستند بیش از سایرین در معرض سرطان‌های مرتبط با کبد و لنفوم ناحیه سر و گردن قرار دارند که استفاده از سرنگ مشترک این عامل را تشدید می‌کند.

این متخصص رادیوتراپی و انکولوژی خاطر نشان کرد: از لحاظ همه‌گیر شناسی و علمی نیز ثابت شده است که مصرف غذاهای سرخ کرده و فست‌ فودها به علت وجود طعم دهنده‌ها و چربی و تغییراتی که در سرخ کردن روغن‌ها ایجاد می‌شود منجر به افزایش مواد سرطان‌زا در این از غذا‌ها می‌شود.

سالک ادامه داد: توصیه می‌شود که افراد از غذاهای حاوی سبزیجات که دارای مواد مغذی هستند بیشتر استفاده کنند و از خوردن غذاهای آماده و فست فودها خودداری کنند چراکه توجه افراد جامعه به سلامتشان بسیار حائز اهمیت است و از این طریق می‌توانند به صورت قابل توجهی از ابتلا به سرطان پیشگیری کنند.

وی یادآور شد: برخی از افراد به هر دلیلی نمی‌توانند آنچنان که باید از غذاهای فست فودی اجتناب کنند اما باید به خاطر داشته باشند که همراه این غذاها حداقل دو تا سه وعده از میوه و سبزیجات استفاده کنند.

این متخصص رادیوتراپی و انکولوژی عنوان کرد: ورزش کردن، تناسب اندام، عدم استعمال سیگار و دخانیات نیز می‌تواند افراد را از خطر ابتلا به سرطان در امان نگه‌دارد همچنین در کنار ریز مغذی‌ها ضرورت دارد که از مواد غذایی حاوی مواد معدنی، سلنیوم، کلسیوم، پتاسیم، منیزیم که خواص آنتی‌اکسیدانی دارند و به عنوان مواد غذایی مفید در داخل بدن استفاده می‌شود، استفاده کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟