درمان بی خوابی با ماساژهای آرامش بخش

هر کسی که دچار بیماری بی‌خوابی است باید سریع به دنبال درمان آن باشد تا بتواند به روال عادی زندگی بازگشته و انرژی از دست رفته بدن را دوباره بازگرداند. روش‌ها و دارو‌های مختلفی برای درمان بی‌خوابی وجود دارد، اما امروزه یک روش به عنوان راهی بدون خطر و همچنین آسان و مفید مطرح شده است که آن هم ماساژ درمانی می‌باشد. ماساژ برای بدن و مشکل بی‌خوابی فواید زیادی دارد و می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کرده و یا آن را درمان کند.

 شکل زندگی ما امروزه به صورتی است که ناخودآگاه با مشکلات بسیار زیادی در سلامت بدن و روحمان مواجه می‌شویم. یکی از مشکلات عمده‌ای که امروزه بیشتر افراد جامعه با آن سر و کار دارند مشکل بی‌خوابی است. این مشکل به خصوص در افرادی که زندگی شهری داشته و در کلان شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند بیشتر می‌باشد. ما نباید فراموش کنیم که خواب یک نیاز اساسی برای بدن است چراکه زمانی که ما به خواب می‌رویم بدن شروع به بازگرداندن انرژی از دست رفته کرده و همچنین سموم مختلف موجود در بدن را دفع می‌کند. این‌ها فقط بخشی از فرآیند بسیار طولانی خواب است. تمامی‌افرادی که دچار بیماری بی‌خوابی یا بدخوابی هستند زمانی که از خواب بیدار می‌شوند احساس سنگینی شدیدی داشته و بی‌حال خواهند بود و همیشه دارای یک استرس خاص در طول روز هستند که این موضوع بسیار خطرناک بوده و باید سریع رفع شود.

در ادامه چند مورد از فوایدی که ماساژ برای رفع بی‌خوابی دارد را برای شما بیان می‌کنیم و رابطه این دو را مورد بررسی قرار می‌دهید. اگر شما نیز دچار بی‌خوابی و یا بدخوابی هستید حتما این مقاله را دنبال کرده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

ماساژ برای افراد مبتلا به بی‌خوابی

مناسب‌ترین راه برای مقابله و دور کردن استرس‌ها و خستگی‌های روزانه یک خواب راحت و بدون دردسر می‌باشد. مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری از افراد نمی‌توانند این خواب راحت را داشته باشد.

اگر نگاه کوتاهی به مقالات منتشر شده در این باره بیاندازیم مشاهده خواهیم کرد که افرادی که سنشان ما بین ۲۶ تا ۶۴ سال می‌باشد باید در طول شبانه روز ۷ الی ۹ ساعت خواب راحت داشته باشند تا فرآیند خواب آن‌ها به درستی در بدن انجام شود. اما آمارهای منتشر شده در این زمینه بیانگر این است که ۴۰ درصد از مردم معمولاً این میزان خواب را ندارند.

فهمیدن این موضوع که شما دچار بی‌خوابی هستید یا خیر بسیار ساده است. اگر شما نمی‌توانید در طول ۲۴ ساعت حداقل ۶ ساعت خواب درستی داشته باشید باید بگویم که شما نیز دچار بی‌خوابی هستید. برای پی بردن به ریشه بی‌خوابی خود می‌توانید به پزشکان متخصص نیز مراجعه کنید.

اگر خواب کمی داشته باشیم چه خطراتی ما را تهدید می‌کند؟

اگر فردی نتواند خواب مناسبی داشته و یا میزان خوابش کم باشد خطر مبتلا شدن او به بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و فشار خون و همچنین سکته مغزی افزایش پیدا می‌کند. تحقیقات این‌گونه می‌گویند که ۹۰ درصد افرادی که دچار بی‌خوابی هستند حداقل یکی از این بیماری‌های بیان شده را دارند. ماساژ درمانی می‌تواند علاوه بر اینکه مشکل بی‌خوابی شما را درمان کند، تجربه یک خواب راحت را نیز به شما هدیه خواهد داد.

درمان بی‌خوابی:

بسیاری از مردم به سراغ درمان‌ بی‌خوابی نمی‌روند چرا که قرص‌های مخصوص درمان این بیماری دارای عوارض بسیار زیادی هستند. البته راه‌های طبیعی هم برای درمان بی‌خوابی وجود دارد که یکی از این راه‌ها ماساژ درمانی می‌باشد. می‌توان گفت که بهترین راه برای درمان بی‌خوابی بدون استفاده از قرص‌های مختلف ماساژ درمانی است.

ماساژ درمانی و بی‌خوابی:

اضطراب و استرس دو عامل مهم برای به وجود آمدن بیماری بی‌خوابی هستند، همچنین این دو عامل باعث می‌شوند که حتی وقتی که فرد به خواب میرود نتواند یک خواب راحت را تجربه کند. اگر نگاه کوتاهی به فواید ماساژ درمانی بیندازید مشاهده خواهید کرد که مهم‌ترین فایده ماساژ کاهش استرس و اضطراب است. به همین دلیل هم است که می‌گویند اگر ماساژ به صورت مرتب بر روی اندام‌های شما انجام شود مشکل بی‌خوابی شما نیز حل خواهد شد.

همچنین مطالعات مختلف ثابت کردند که انجام ماساژ چه با استفاده از دستگاه‌های ماساژور و چه به روش‌های سنتی باعث کاهش دردهای مختلف و از بین رفتن تنش‌ها در بدن می‌شود. این مسئله باعث خواهد شد که سطح سروتونین بدن شما بالا رفته و مشکل بی‌خوابی شما حل شود. سروتونین بیشترین نقش را در فرآیند یک خواب راحت ایفا می‌کند.

ماساژبه شما کمک خواهد کرد که به صورت عمیق به خواب رفته و مراحل خواب شما توسط بدنتان به درستی انجام شود. مراحلی مانند سم زدایی و دسته بندی اطلاعات توسط مغز.

برای اینکه بتوانید از فواید ماساژ برای بی‌خوابی بهره مند شوید بهتر است که یک دستگاه ماساژور برای خانه و یا محل کارتان تهیه کنید. دستگاه هم می‌تواند صندلی ماساژور بوده و هم می‌تواند یک دستگاه ماساژور پرتابل و دستی باشد. اگر به تعداد دفعاتی که قرار است از این دستگاه‌های ماساژور استفاده کنید نگاه کوتاهی بیاندازید مشاهده خواهید کرد که هزینه که در قبال آن پرداخت می‌کنید کاملا منطقی است.

همچنین برای استفاده از دستگاه‌های ماساژور دیگر نیازی نیست که تایم مشخصی را جدا کنید فقط کافی است که به خانه رفته و دستگاه را روشن کنید.

اگر به دنبال خرید صندلی ماساژ و یا دستگاه ماساژور دیگر هستید می‌توانید به صورت رایگان با مشاوران روتای ارتباط برقرار کرده و بر اساس نیاز و بودجه خود بهترین مدل را شناسایی کنید. ما در تیم روتای بهترین و با کیفیت‌ترین دستگاه‌های ماساژور را با مناسب‌ترین قیمت برای شما فراهم آورده‌ایم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 456549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟