بلایی که کم خونی سر زنان می آورد

نوع دیگری از ضعف و بی‌حالی که به خصوص در فصل گرما شیوع بالایی دارد، ناشی از کم آبی و تعریق زیاد است که با مصرف مایعات رفع می‌شود.

 ضعف عمومی بدن و بی حالی، علاوه بر اینکه احساس ناخوشایندی به فرد می دهد، راندمان کاری را کاهش داده و کیفیت زندگی را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

دکتر سعید حسینی، متخصص تغذیه، گفت: ضعف بدن و بی حالی، دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. یکی از عمده‌ترین دلایل ضعف بدن به خصوص در خانم‌ها و دختران جوان، ضعف ناشی از کمبود آهن و کم خونی است.

کمبود ویتامین B۱۲ و اسید فولیک هم دلایل دیگر ضعف ناشی از کم خونی اند که البته چون در این دو مورد فقر‌آهن وجود ندارد، انجام آزمایشات دقیق و تشخیص درست پزشک، نقش بسیار مهمی دارد.

دکتر حسینی ادامه داد: نوع دیگری از ضعف و بی‌حالی که به خصوص در فصل گرما شیوع بالایی دارد، ناشی از کم آبی و تعریق زیاد است که با مصرف مایعات رفع می‌شود.

وی در ادامه گفت: در بسیاری از موارد، بررسی و انجام آزمایشات هیچ نشانه ای از کمبود ویتامین یا ریز مغذی در بدن فرد نشان نمی دهد و این نوع ضعف بدن اصطلاحأ سندروم خستگی نام دارد و در افرادی که رژیم های متعدد و سخت گرفته‌اند و سطح متابولیسم پایه بدن آن‌ها کاهش یافته، دیده می‌شود. در این گروه به علت کاهش تراکم عضلات بدن، انرژی مشخص برای انجام فعالیت‌های عادی و روزانه کم است و با انجام کمترین فعالیت احساس ضعف و خستگی دارد. اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 455274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟