تقویت  لثه با ساده ترین روش ها

بدن برای این که عملکرد درستی داشته باشد به پروتئین نیاز دارد و از این رو، باید این ماده مغذی را به میزان کافی برای بدن خود تامین کنید.

 تحلیل رفتن لثه ها و یا در موارد جدی‌تر از دست دادن دندان برای انسان مشکلاتی غیر معمول نیستند. هنگامی که افراد به بیماری پریودنتال مبتلا می شوند با دقت بیشتری به آنچه دندانپزشک و متخصص بهداشت می گوید توجه کرده و آنها را رعایت می کنند، اما ممکن است هرگز وضعیت دهانشان مانند گذشته نشود.

روش‌هایی ساده برای تقویت و بازسازی لثه

برای برطرف کردن مشکل در دهان، ما باید سلامت کل بدن خود را مد نظر قرار دهیم. مشکلات لثه و دندان ممکن است صرفا با عدم رعایت بهداشت دهان و مسواک زدن در ارتباط نباشند. بدن به مواد مغذی نیاز دارد و دندان ها و لثه ها نیز از این مساله مستثنی نیستند. پروتئین، سیلیس، ویتامین C، مس، روی و دیگر مواد مغذی در شکل گیری و حفظ سلامت لثه ها نقش دارند.

هنگامی که مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می کنید، در حقیقت، توانایی بهبودی آن را افزایش می دهید. این شرایط برای لثه ها نیز صادق است. بر همین اساس، با ایجاد تغییر در رژیم غذایی خود نه تنها می توانید به لثه های خود کمک کنید، بلکه سلامت کلی بدن را بهبود می بخشید.

مصرف قند می تواند آسیب جدی به دندان ها وارد کند و پوسیدگی آنها را به همراه داشته باشد. قند pH دهان را تغییر می دهد و موجب خروج مواد معدنی از بافت هایی مانند لثه ها می شود تا ثبات pH خون حفظ شود. بر همین اساس، با کاهش مصرف مواد غذایی شیرین و نوشیدنی های محتوی قند می توانید به بهبود سلامت لثه ها کمک کنید.

پروتئین کافی مصرف کنید بدن برای این که عملکرد درستی داشته باشد به پروتئین نیاز دارد و از این رو، باید این ماده مغذی را به میزان کافی برای بدن خود تامین کنید. در صورت مصرف ناکافی، ذخایر پروتئین بدن تخلیه خواهند شد و این می تواند به ضعف لثه و افتادن دندان منجر شود.

برای این که میزان پروتئین مصرفی روزانه خود را محاسبه کنید می توانید وزن خود را تقسیم بر ۲ کنید که نتیجه حاصله میزان پروتئین مورد نیاز به گرم است. این عدد را تقسیم بر ۳ کنید و میزان پروتئین مورد نیاز در هر وعده غذایی روزانه مشخص می شود. به عنوان مثال، اگر ۱۴۰ پوند (۶۳.۵ کیلوگرم) وزن دارید، این عدد تقسیم بر ۲ می شود ۷۰ پوند (۳۱.۷ کیلوگرم) و بر همین اساس به ۷۰ گرم (۳۱.۷ گرم) گوشت در روز نیاز دارید که با تقسیم آن به عدد ۳ به ۲۳.۳۳ گرم (۱۰.۵ گرم) در هر وعده می رسیم.

ویتامین C مصرف کنید برای پیشگیری از خونریزی و مشکلات لثه مصرف روزانه ویتامین C از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حداقل مقدار توصیه شده مصرف روزانه این ماده مغذی ۶۵ تا ۹۰ میلی گرم است و میانگین دوز مصرفی روزانه ۱,۰۰۰ میلی گرم است که برای برخی افراد می تواند تا ۲,۰۰۰ میلی گرم نیز برسد. در حقیقت دوز ۲۰۰۰ میلی گرم سقف مصرف روزانه ویتامین C محسوب می شود.

اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

 

کدخبر: 453078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟