با سبک زندگی سالم کشنده ترین بیماری زنانه را شکست دهید

شواهد پژوهشی نشان می دهد زمانیکه فرد بازمانده از سرطان سینه در مرحله اولیه، رژیم غذایی سالم و ورزش Sport منظم را در پیش گیرد، احتمال بازگشت بیماری کاهش می یابد.

 دکتر «ولفگانگ جانی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اولم آلمان، در این باره می گوید: «هر چقدر سبک زندگی بیمار مبتلا به سرطان سینه سالم تر باشد، روند بهبود بیماری بهتر است.»

در این مطالعه، تیم تحقیق وضعیت حدود ۲۳۰۰ بیمار مبتلا به سرطان سینه در مرحله اولیه را که تحت درمان با شیمی درمانی قرار گرفته بودند بررسی کرد. نیمی از این بازماندگان به طورتصادفی تحت مشاوره دوساله زندگی سالم شخصی شده به صورت تلفنی قرار گرفتند. نیمی دیگر (گروه کنترل) مشاوره استاندارد کلی براساس سبک زندگی سالم دریافت کردند.

افراد گروه سبک زندگی شخصی شده در زمینه های نظیر بهبود رژیم غذایی، کاهش مصرف چربی و افزایش تحرک بدنی تحت هدایت قرار گرفتند.

یافته ها نشان داد بعد از دو سال، افراد گروه سبک زندگی شخصی شده میانگین حدود یک کیلوگرم وزن کم کرده بودند درحالیکه گروه کنترل به طورمیانگین حدود یک کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرده بودند.

اما اختلاف واقعی در مورد عواقب سرطان بود. نرخ زنده ماندن بدون بیماری در بین حدود ۱۵۰۰ بیماری که در گروه سبک زندگی شخصی شده قرار داشتند ۳۵ درصد بیش از بیماران گروه کنترل و ۵۰ درصد بیش از بیمارانی بود که در هیچ گروه قرار نداشتند.

تحقیق قبلی نشان داده است که چاقی و تحریک فیزیکی کم با ریسک بالاتر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است و همچنین ریسک بازگشت بیماری و کاهش میزان زنده ماندن بعد از بیماری را افزایش می دهد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟