ارسال پیامک در خواب/پدیده ای جدید بین جوانان

تحقیقی جدید نشان می دهد برخی از جوانان هنگام خواب پیامک ارسال می کنند و صبح روز بعد آن را فراموش می کنند. این یکی از عوارض خوابیدن کنار گوشی موبایل است.

به گزارش  دیلی میل، محققان متوجه شده اند قرار دادن گوشی نزدیک بالش عادت بدی است که پیامدهایی در پی دارد.

تحقیق دانشگاه ویلانووا نشان می دهد بسیاری از افراد جوان در خواب پیامک می فرستند. این یکی از عوارض فناوری های نوین و موبایل است.

تعداد زیادی از دانشجویان کالج در حین خوابیدن به افراد دیگر پیامک ارسال می کنند و صبح روز بعد آن را فراموش می کنند. در همین راستا محققان پژوهشی بین ۳۷۲ دانشجوی کالج در دو دانشگاه انجام دادند تا بتوانند عادت های خواب جوانان را بررسی کنند.

آنها به خصوص شیوه استفاده از موبایل در زمان خواب و کیفیت خواب دانشجویان را بررسی کردند. از دانشجویان خواسته شد تا ساعات خواب طی روزهای هفته و تعطیلات و همچنین مکان قرار دادن موبایل را اعلام کنند.حدود ۲۵.۶ درصد از دانشجویان اعلام کردند قبلا در خواب پیامک ارسال کرده اند، کیفیت خوابشان مناسب نیست و موبایل هایشان عامل اصلی تاثیرگذاری روی خواب است.

جالب آنکه ۷۲ درصد از تعداد دانشجویانی که در خواب پیامک ارسال کرده بودند، آن را به خاطر نمی آوردند. همچنین دانشمندان یادآوری کردند در کل دانشجویان خواب کمتری در مقایسه با بقیه گروه های سنی دارند. آنها هر شب به طور معمول ۶.۹ ساعت می خوابند.

طبق این تحقیق شیوع اعتیاد به موبایل و سبک زندگی همیشه آنلاین بودن، به گسترش پدیده ارسال پیام در خواب میان نوجوانان و جوانان منجر شده است.

به طور متوسط نوجوانان و جوانان روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ پیامک ارسال می کنند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟