با شیمی درمانی خداحافظی کنید

طبق تحقیقات انجام شده روی زنجبیل که نشان می دهد این میوه خواص ضد سرطانی بسیاری دارد و یکی از بهترین شفابخش‌های طبیعی برای درمان بیماری‌ ها بشمار میرود

به گزارش بهداشت نیوز: نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که زنجبیل حاوی ترکیباتی است که خواص ضدسرطانی دارند. محققان مشاهده کرده‌اند که زنجبیل با سلول‌های سرطانی تخمدان مقابله می‌کنند. نتایج بررسی‌های دیگر نیز نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل تازه باعث کاهش التهاب‌های کولون (روده) می‌شود.

زنجبیل نه تنها یک ادویه خوشمزه در غذا و نوشیدنی هاست بلکه یک درمان عالی برای رفع حالت تهوع و بیماری های حرکتی نیز می باشد. شگفت آور تر اینکه مطالعات جدید نشان می دهند که یکی از فواید زنجبیل این است که بعنوان دشمن سرسخت برای انواع سرطان ها به شمار می رود.

یک تحقیق در دانشگاه ایالتی جورجیا مشخص کرد که زنجبیل توانست ۵۶ درصد سایز یک تومور سرطانی پروستات در موش ها را کاهش دهد. همچنین موجب کاهش التهاب از طریق فراهم کردن آنتی اکسیدان در این موش ها گردید. این گوشه ای از بیشمار فواید زنجبیل است!

فواید زنجبیل و شیمی درمانی

همچنین در تحقیق دیگری که در مجله PLoS منتشر گردید مشخص شد که شوگاول (۶-shogaol) که یکی از اجزای زنجبیل است سلول های بدخیم سرطان پستان را مورد هدف قرار می دهد و بسیار قوی تر از شیمی درمانی موجب نابودی سلول های بنیادی عامل سرطان می گردد.

سلولهای بنیادی سرطان ۱ الی ۲ درصد یک تومور را شامل می شوند اما کشتن Killing این سلول ها کار بسیار سختی است. اگر سلول های بنیادی سرطان از بین نروند به راحتی سرطان را به بقیه قسمت های بدن انتقال می دهند. متاسفانه سلول های بنیادی به راحتی خود را بازسازی می کنند و مداومن در حال تغییر هستند. بنابراین به شیمی درمانی مقاوم می شوند و قادر به تقسیم شدن و تشکیل کولنی تومور جدیدی می باشند. تنها راهی که می توان از شر سرطان رهایی پیدا کرد این است که سلول های بنیادی به طور کامل از بین بروند.

از فواید زنجبیل می توان به ۶shogaol در ریشه خشک شده و هم پخته شده زنجبیل موجود است اشاره کرد که به طرز شگفت آوری موجب نابودی سلول های بنیادی سرطانی می گردد. این ماده شگفت آور فقط با سلول های سرطانی سروکار دارد و سلول های سالم بدن را به حال خود می گذارد. درست برخلاف درمان های معمول سرطان که مشکلات زیادی برای بیمار به وجود می آورند و برای وی بسیار مضر هستند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 441762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟