قهوه ای با کافئین اندک

قهوه یکی از نوشیدنی های گرم و خوش طعم و عطر محبوب بین تمام افراد دنیاست. اما برای تهیه این نوشیدنی چند قلق لازم است تا طعم بهتری پیدا کند.

قهوه های رسیده معمولا خوش طعم تر هستند، اما قهوه سبز به دلیل خواص فراوان و خاصیت کم کنندگی وزن در بین عموم جا باز کرده است. اما چون قهوه سبز تلخ تر می باشد و عده ای به دنبال بهترین روش دم کردن آن هستند ما طرز تهیه قهوه سبز را در ادامه این مطلب به موزش می دهیم.

خواص قهوه سبز را بشناسید:

قهوه سبز نسبت به قهوه معمولی کافئین کمتری دارد و بخاطر طعم ملایم آن به یک دمنوش گیاهی شبیه می باشد. اما نسبت کلروژنیک آن نسبت به قهوه بو داده بسیار بیشتر است و این خاصیت به مانند یک آنتی اکسیدان در مقابل التهاب سیستم های عصبی و ملین در برابر یبوست عمل می کند. علاوه بر این وجود مقادیر فراوان از این ماده در قهوه سبز باعث تقویت شبکیه چشم و جلوگیری از ضعف بینایی می شود.

طرز تهیه قهوه سبز

از خواص قهوه سبز برای پیشگیری از تشکیل سنگ صفرا و کنترل قند خون و کاهش فشار خون نیز استفاده می کنند. از قهوه سبز برای لاغری هم استفاده می شود که به علت داشتن درصد کافئین پایین خیلی تاثیر گذار نیست و اما بی تاثیر هم نمی باشد. اما استفاده از قهوه های معمولی بو داده در کاهش وزن به دلیل داشتن کافئین بیشتر بسیار موثر تر می باشد. چون کافئین سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

برای اینکه قهوه سبز شما طعم و عطر بهتری داشته باشد، به شیوه زیر در طرز تهیه قهوه سبز عمل کنید:

دانه های قهوه سبز را آسیاب کنید و پودر به دست آمده را با آب سرد مخلوط نمایید.

مخلوط پودر قهوه سبز با آب سرد را درون قهوه جوش ریخته و به مدت یک ربع یا پانزده دقیقه بر روی حرارت بگذارید تا بجوشد.با این روش قهوه سبز خوش طعم تری را دم کنید

بعد از این مدت قهوه را از روی حرارت بر دارید و به مدت یک ساعت و یا بیشتر بگذارید تا خنک شود، زیرا هرچه قهوه بعد از جوشیدن بیشتر بماند خوش طعم و عطر تر می شود.

در این مرحله قهوه را از صافی رد کنید و نوش جان بفرمایید.

اگر مایلید که قهوه سبز شما طعم بهتری به خود بگیرد کمی عسل به آن بیفزایید.نحوه دم کردن قهوه سبز با یک روش عالی

انواع قهوه از جمله ماسب ترین نوع نوشیدنی ها در فصل های سرد هستند و شما با دم کردن قهوه با روش درست و مناسب می توانید طعم و عطر بهتری به نوشیدنی های خود بدهید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 437506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟