اکسیر جوانی زنان

روغن‌های گیاهی در حوزه درمان‌های خانگی شناخته شده هستند که در میان آنها اسطوخودوس گزینه پرکاربردی به حساب می‌آید. روغن اسطوخودوس که کاربردهای زیادی دارد به طور مستقیم از گیاه اسطوخودوس بدست می‌آید.

عصاره این گیاه سرشار از خواص متعدد برای سلامتی Health است که از آن جمله می‌توان به تسکین درد، بهبود دردهای میگرنی، تهویه هوا و مراقبت از موی سر اشاره کرد. نتایج مطالعات متعددی حاکی از فواید بسیار این گیاه برای داشتن موی سر سالم است. برخی از خواص روغن گیاه اسطوخودوس برای سلامت موها به شرح زیر است:

کمک به رشد موها: به تازگی روغن این گیاه به دلیل تاثیر در رشد موها مورد توجه قرار گرفته است. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۶ نیز نشان داد بکارگیری روغن اسطوخودوس رشد بیشتر موهای موش‌ها را به دنبال داشته است. استفاده از این روغن موجب شده رشد موهای این حیوانات سریع‌تر از حد طبیعی باشد.

خواص آنتی میکروبی روغن اسطوخودوس: محققان در سال ۲۰۱۴ در مطالعه‌ای بر خاصیت آنتی میکروبی این روغن تاکید کردند. در واقع روغن این گیاه به پیشگیری از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک می‌کند.

کمک به درمان و جلوگیری از رشد شپش سر: مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۱ نشان داد روغن گیاه اسطوخودوس به پیشگیری از رشد شپش سر کمک می‌کند و حتی می‌تواند آن را درمان کند.

کمک به کنترل التهاب پوست: در برخی مواقع گیاه اسطوخودوس به عنوان درمان خانگی برای رفع سوختگی و التهاب پوست کاربرد دارد.

تاثیر آرامش بخش گیاه اسطوخودوس: از دیگر خواص گیاه اسطوخودوس رایحه مطبوع آن است. رایحه این گیاه می‌تواند سیستم عصبی را آرام کند. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان داد افراد با استشمام رایحه این گیاه احساس آرامش، رضایت و خلق و خوی بهتری داشته‌اندخواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 434180 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟