لازانیای بادمجان مخصوص این بیماران+دستور پخت

دیابت یا مرض قند با سرعت بسیاری در حال گسترش است و شما هم میترسید که مبتلا شوید به راحتی با خوردن این صبحانه مقوی خطر ابتلا به دیابت را از خود دور کنید.

اصول پیشگیری از دیابت شامل:خوردن غذاهای سالم تر، افزایش فعالیت بدنی و کاهش دادن وزن اضافی می باشد.بی شک می دانید که دیابت یکی از بیماری های شایع در جامعه ی امروزی می باشد و این در حالی است که می توان از ابتلا به دیابت نوع 2 (رایج ترین نوع دیابت) پیشگیری کرد

تغذیه برای جلوگیری از دیابت

اگر دچار اضافه وزن هستید و درخانواده شما سابقه ابتلا به دیابت بین اقوام درجه یک وجود دارد، شما هم باید نگران ابتلا به بیماری مخوف دیابت باشید. این بیماری همه ساله در دنیا باعث مرگ میلیون ها انسان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم می شود.

گفتنی است، بهترین شیوه برای مقابله با بیماری دیابت رعایت رژیم غذایی کم شیرین، شامل انواع میوه و سبزیجات تازه، پروتئین و مواد لبنی کم چرب و نان سبوس دار است.

خوردن مواد چرب و شیرین و انواع نوشیدنی های گاز دار می تواند خطر ابتلا به این بیماری نابودگر را شدت بخشد.

علاوه بر رژیم غذایی، پرهیز از داشتن استرس و نیز خودداری از استعمال دخانیات نیزمی تواند سپری حفاظتی مقابل این بیماری باشد.

اما محافظت از بدن در مقابل دیابت به معنی گرسنگی کشیدن یا خوردن غذاهای بد مزه نیست ، شما می توانید با ترفندهایی ساده در آشپزی هم تناسب اندام Fitness مناسب داشته باشید هم خطر بیماری دیابت در شما کاهش یابد.

کارشناسان بهترین وعده غذایی در طول روز برای مقابله با دیابت را صبحانه می دانند شما می توانید به جای خوردن انواع نان های شیرین یا کیک و کلوچه این خوراکی های مقوی را بخورید که هم شما را برای مدت زمان زیادی سیر نگه می دارد هم سبب چاقی یا افزایش قند خون نمی شود.

خوراک پنیر با گل کلم

برای درست کردن این صبحانه مقوی نیاز به صرف زمان طولانی نیست، ابتدا گل کلم را پاک کرده و به قطعات ریز خرد می کنید، به همراه پنیر چدار رنده شده، گوشت قرمز نگینی سرخ شده، فلفل هالوپینا، نمک و فلفل سیاه مخلوط می کنید و این ترکیب را در فر به در دمای 160 درجه سانتیگراد به مدت 5 دقیقه قرار می دهید، آنگاه غذا را ازفر خارج کنید و روی آن پنیر پیتزا ریخته و به مدت 20 الی 30 دقیقه در فر قرار دهید تا روی آن برشته و قهوه ای شود، این غذا یکی از مقوی ترین خوراک ها برای آغاز یک روز سرشار از موفقیت است که می تواند انرژی کافی بدن شما را تامین کند.

لازانیای بادمجان

این غذا یکی از سالم ترین و خوش خوراک ترین مواد غذایی برای وعده صبحانه است و به دلیل مواد تشکیل دهنده آن برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است.

لازانیا بادمجان برای جلوگیری از دیابت

برای درست کردن آن به این مواد نیاز دارید:

اسفناج و گوشت چرخ شده به میزان هر کدام 50 گرم

پنیر پیتزای رنده شده به میزان 50 گرم

قارچ دکمه ای به میزان 200 گرم

مقداری فلفل قرمزو گوجه فرنگی گیلاسی

بادمجان حلقه حلقه شده به میزان 200 گرم

ورق آماده لازانیا به میزان 6 عدد

رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل به میزان کافی

طرز تهیه لازانیا بادمجان:

ابتدا ورق های لازانیا را پخته و آبکش کنید، سپس بادمجان ها و گوشت قرمز، اسفناج و قارچ را پخته و سرخ کنید، آنگاه سایر مواد را به آن اضافه کنید، پس از آن، این ترکیب را لایه به لایه بر روی ورق های لازانیا قرار دهید ودر آخرین لایه پنیر پیتزا و سس گوجه فرنگی اضافه کنید و برای مدت 30 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید.

می توانید لازانیا را از فر درآورده بازهم پنیر به آن اضافه کنید و برای مدت 15 دقیقه دیگر در همین درجه داخل فر قرار دهید، این صبحانه فوق مقوی می تواند شما را وقت ناهار سرحال و سیر نگه دارد.

اگر وقت خیلی محدودی برای درست کردن صبحانه دارید، املت قارچ یک توصیه عالی به شما است، برای درست کردن آن به 200 گرم قارچ دکمه ای خرد شده ، دوعدد تخم مرغ ، مقداری کره و روغن نیاز دارید.

ابتدا قارچ را در روغن کم سرخ می کنید تا طلایی شود، آنگاه دریک ماهیتابه مقداری کره ریخته ، تخم مرغ و قارچ ها را ترکیب کرده در آن می ریزد و به هم می زنید تا وقتی که تخم مرغ ها ببندند.برای پخت یک املت خوش مزه باید هر دو روی آن را در ماهیتابه تفت دهید .

این خوراکی ها علاوه بر اینکه کالری کمی دارند بسیار خوش طعم هستند و شما را در مقابل بیماری ها حفظ می کنند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427780 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟