پیاز یکی از خوراکی‌های بسیار مفیدی است که در سبد غذای روزانه ما وجود دارد و به شکل‌های مختلف خام و پخته یا سرخ شده آن را می‌خوریم. ولی در مورد خواص آن چه چیز‌هایی را می‌دانید؟ پیاز خواص درمانی و سلامت زیادی دارد از مبارزه با سرطان و دیابت Diabetes گرفته تا درمان تنبلی تخمدان ها، اما ما در این مطلب نمی‌خواهیم به خواص پیاز در سلامت بدن بپردازیم بلکه می‌خواهیم بگوییم این ماده نه‌چندان خوشبو و تا حدی هم بدبو چه نقشی در زیبایی و مراقبت از پوست دارد.

پیاز موجب تقویت کلاژن‌سازی

پیاز هم مانند سیر بر فعالیت ۲ نوع آنزیم که سبب ایجاد التهاب و تحریک‌پذیری پوست می‌شود، تاثیر گذاشته و با کاهش یا متوقف کردن فعالیت این دو آنزیم می‌تواند پوستی زیبا و بدون چین و چروک به ما هدیه دهد. پیاز علاوه بر دارا بودن ویتامین C. و آنتی‌اکسیدان، حاوی ترکیباتی است که خاصیت ضدالتهابی دارد و موجب تقویت کلاژن‌سازی در پوست شده و در نتیجه از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری و آن را سفت می‌کند.

آنتی‌اکسیدان‌های پیاز به جنگ چین و چروک می‌روند

یکی از خواص پیاز، خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن است. همانطور که دریکی از مطالب گذشته هم گفتیم آنتی‌اکسیدان‌ها تاثیر بسزایی در مراقبت از پوست دارند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پیاز با رادیکال‌های آزادی Freedom که باعث ایجاد چین و چروک می‌شوند مقابله کرده و پوست شما را از چین و چروک محافظت می‌کنند.

پیاز لایه‌بردار است

عصاره پیاز، چون دارای اسید‌های گیاهی است روی پوست می‌تواند پیلینگ مناسب انجام دهد، یعنی باعث ریزش و رفع لایه سلول‌های مرده و کراتینی پوست شود و این فعالیت، شادابی پوست را فراهم می‌آورد که ثمره این عملکرد داشتن پوستی بدون لک، جوش، تمیز و با طراوت بوده که در بررسی‌ها و تحقیقات به اثبات رسیده است. بعد از شستن پوست اگر لازم باشد بهتر است به مقدار لازم کرم گیاهی روی پوست مالیده شود. البته پوست‌های چرب معمولا نیاز به کرم ندارند.

پیاز به جنگ آکنه‌ها می‌رود

یکی دیگر از ترکیبات پیاز کرومیم (chromium) است. یکی از عوامل مهم در بروز آکنه وجود باکتری است که کرومیم می‌تواند میزان آلودگی‌های باکتریایی را کم کرده و به کمتر شدن آکنه کمک کند. بنابراین، با وارد کردن این ماده غذایی در رژیم غذایی روزانه خود می‌توانید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

ماسک عسل و پیاز برای مبارزه با چروک‌ها

مواد لازم:

۴۰گرم عسل طبیعی

۱۰گرم آب پیاز سفید

ابتدا عسل را روی حرارت بگذارید و در دمای پایین حدود ۱۰دقیقه آن را داغ کنید. سپس آب پیاز را به آن اضافه کنید وحدود ۵دقیقه این مخلوط را هم بزنید. سپس حرارت را بسته و صبر کنید تا مواد حاضر سرد شود.

بعد به اندازه یک لایه نازک از ماسک را به پوست صورت خود بزنید ونیم‌ساعت صبر کنید تا ماسک خشک شود، سپس با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

چطور آب پیاز تهیه کنید

شیره یا همان آب پیاز خام اثر بسیار مفیدی در بهداشت و لطافت پوست دارد به‌خصوص برای پوست‌هایی که چرب و ضخیم هستند. یک عدد پیاز را رنده کنید و از پارچه تمیز عبور داده و شیره تهیه شده را توسط تکه‌ای پنبه روی پوست بمالید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید که البته این زمان به میزان تحمل هر شخص قابل تغییر است. چنانچه پوست نازک و حساس باشد، زمان کمتری لازم است و اگر پوست ضخیم یا چرب باشد مطمئنا به زمان بیشتری برای ادامه کمپرس آب پیاز نیاز است. بعد از اتمام زمان مصرف عصاره مذکور، پوست را با آب و صابون یا شامپوی مناسب بشویید تا بوی احتمالی پیاز نیز رفع شود یا توسط پنبه آغشته به سرکه رقیق شده سیب، پوست را تلطیف کنید. هفته‌ای ۴-۳ مرتبه در هر موقع از روز یا شب این کار را انجام دهید. آب پیاز به علت داشتن مواد ضدعفونی‌کننده گوگرددار و اسید‌های مفید، چون اسید سیتریک حتی می‌تواند به بهترین وجهی جوش‌های معمولی و سرسیاه صورت و نواحی بینی را ضدعفونی و سریع درمان کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ترور نافرجام سردار قاسم سلیمانی در عراق / روزنامه "بغداد پست" اعلام کرد + عکس

تجاوز رونالدو به دختر جوان درهتل/ اولین عکس از قرار شیطانی فوتبالیست با دختر شاکی + عکس

هجوم عربستانی ها برای پایین کشیدن علی دایی +سند

شجاعت یک زن جان سرنشینان اتوبوس اصفهان را نجات داد

این آدمکش را می شناسید؟ / او از اول مهر فراری است +عکس

جزئیات تکان دهنده از حادثه تروریستی اهواز / تک تیرانداز از دستور فرمانده اش سرپیچی کرد +فیلم

صحنه وحشتناک درگیری مرد مسلح با پرنده فروش های اهواز زیر پل کارون + فیلم

چهره واقعی شیما قابل تحمل نبود!

عجیب ترین سنگ قبر با عکس سلفی یک دختر! + عکس

پیام قاتل ملکه زیبایی عراق او را لو داد + عکس و جزئیات

عزرائیل حریف رقیه خاتون نشد!

جاسوسانی که عکس قالیشویی «تورقوزآباد» را به اسرائیل فروختند! + فیلم و عکس

ازدواج پنهانی در اتاق مدیر / منیژه داخل شرکت به حجله رفت !

این ابر سمی در آسمان جولان می دهد! + عکس

کدخبر: 420435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟