زیبایی تان را با این 6 سم زدای مفید بیمه کنید

شما می‌توانید برای مراقبت از پوست خود روزانه مقدار زیادی لوازم آرایشی مصرف کنید. اما هیچ یک از آن‌ها نمی‌توانند پوست درخشان و زیبایی برای شما فراهم کنند مگر با یک رژیم غذایی مناسب که شامل دیتاکس باشد. با ما همراه باشید و با چند سم زدای مفید برای پوست که در زیباسازی آن موثر است، آشنا شوید.

1) سیر یک سم زدای مفید برای پوست

سیر یک سم زدای بسیار مفید، نه تنها برای پوست بلکه برای تمام بدن است. سیر خون را تصفیه کرده، مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می‌کند و دارای خواص ضد قارچ و ضد ویروسی طبیعی است. سیر به عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته شده از پوست در مقابل سرطان محافظت می‌کند.

2) ماست

ماست یک منبع غنی ویتامین A ویک سم زدای مفید برای پوست است، زیرا به منافذ پوست نفوذ کرده و روغن و باکتری‌های آن را پاک می‌کند. برای سم زدایی پوست، مصرف ماست را افزایش دهید چرا که سلامت کلی پوست و ویتامین A مورد نیاز آن را تامین می‌کند.

3) لیمو

لیمو نه تنها سرشار از ویتامین C است بلکه دارای مجموعه‌ای از 30 ماده سم زداست. مصرف لیمو سلول‌های مرده پوست را احیا می‌کند، مانع آسیب رسیدن به سلول‌های پوست شده و از مواجه شدن پوست با آلودگی و باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. لیمو اسیدهای بدن را به یک ماده مایع تبدیل می‌کند تا بدن راحت‌تر آن‌ها را دفع کند. همچنین میزان اسیدهای موجود در غذا را در بدن متعادل می‌کند، طوری که سموم کمتری از آن تولید می‌شود. برای داشتن پوست روشن و زیبا، از لیمو در سالادها و غذاهای خود استفاده کنید.

4) بلوبری

بیشتر میوه‌ها دارای آنتی اکسیدان‌هایی هستند که سم زدای مفید برای پوست است. اما بلوبری به طور ویژه نسبت به سایر میوه‌ها آنتی اکسیدان بیشتری دارد. بلوبری سرعت روند پیری پوست را کاهش می‌دهد و با اشعه مضر تابش UVA و آلودگی مبارزه می‌کند. بلوبری را به صورت خام یا اسموتی بلوبری مصرف کنید.

5) سبزیجات

اکثر سبزیجات مانند اسفناج، رازیانه، جعفری، کلم بروکلی، جلبک دریایی، مارچوبه و کلم پیچ، سم زداهای بسیار مفید و موثری برای پوست هستند. آن‌ها حاوی مقادیر بالایی از بتاکاروتن هستند که نوعی آنتی اکسیدان است. سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا با تامین فیبر، پتاسیم و ویتامین‌های دیگر به تقویت سلول‌های پوست کمک کنند.

6) بادام

بادام، گردو و کشمش تاثیر زیادی در سلامت پوست دارند. اگر به دنبال سم زدایی پوست هستید، بیشتر بادام بخورید. بادام ویتامین E و چربی‌های ضروری بدن را تامین می‌کند. پوست شما نیاز به میزان کنترل شده‌ای چربی دارد تا جوان تر و شاداب تر بماند. بادام همچنین باعث کاهش کلسترول می‌شود و به نوبه خود سموم بدن را کاهش می‌دهد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

قتل فجیع نقره ماه دختر 21 ساله در روز عید قربان + فیلم

کشف فسیل 20 میلیون ساله فیل در پروژه راه آهن میانه – اردبیل +عکس

دختری که مجری برنامه نود را شوکه کرد! + عکس

هویت 4 تروریست اهواز اعلام شد +اسامی و عکس

ابوبکر بغدادی وارد خاک ایران شد ؟!

مادرم بعد از طلاق به بد راهی رفت! / زن بدحجاب ویرانمان کرد!

مهریه عروس ایرانی که هرگز تکرار نمی شود!

سرقت میلیاردی از زنان تهرانی با آب طلا / آن ها سوار شاسی بلند بودند

قرار خونین مرد متاهل با زنی زیبا که وجود نداشت!

این 6 عکس راز حمله تروریستی به اهواز را روشن می کند؟!+ تصاویر

اولین انتقام ایرانی ها از گروهک الاحوازیه + عکس

همخوابی بیشرمانه مدیرعامل یک شرکت با یک دختر 16 ساله +عکس

جنگلبان پشت درخت ها متوجه تجاوز 2 پسر جوان به دختر 13 ساله شد + عکس

 

کدخبر: 419069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟