نقش کاهو در زیبایی پوست صورت

کاهو از دسته سبزیجات و متعلق به منطقه مدیترانه و مناطق شمالی آفریقا است. کاهو داری دو قسمت است. اطراف این سبزی دارای برگ سبز و نازک است و وسط آن دارای قسمتی سفید و ضخیم که به اصطلاح به آن مغز کاهو می‌گویند. درون کاهو مایعی وجود دارد که منبع طعم کاهو است و خواص کاهو در آن نهفته است. تلخی کاهو از اکثر سبزی‌ها کمتر است و فواید بسیار زیادی دارد. در سرتاسر جهان از این ماده غذایی استفاده می‌شود و به یک سبزی مهم در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی تبدیل شده است.

در کاهو کدام مواد مغذی وجود دارند؟

ویتامین C: این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی است و باعث تقویت دستگاه ایمنی، محکم شدن استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود.

کلسیم: وجود این ماده در بدن برای ساخته و تحکیم استخوان‌ها، عملکرد ماهیچه‌ها و لخته شدن خون لازم است.

ویتامین K: وجود این ویتامین در بدن باعث لخته شدن خون می‌شود. ویتامین K از شکستگی‌هایی که بر اثر پوکی استخوان به وجود می‌آید، جلوگیری می‌کند.

ویتامین A: این ویتامین از ویتامین‌های ضروری برای بدن است. ویتامین A سرشار از آنتی اکسیدان است و باعث رشد سلول‌ها می‌شود و همچنین به سلامت قلب، کلیه، ریه و چشم کمک می‌کند.

فولات: فولات موجود در کاهو به تقسیم سلولی و تولید DNA کمک می‌کند. کمبود فولات در زنان باردار باعث ایجاد عوارضی برای نوزاد می‌شود.

فسفر: فسفر به همراه کلسیم به تقویت استخوان و دندان کمک می‌کند.

منیزیم: منیزیم باعث بهبود عملکرد آنزیم‌های بدن می‌شود و از این طریق آرامش عضلات را فراهم می‌سازد. همچنین این ماده به ساخت بافت‌های بدن هم کمک می‌کند.

پتاسیم: پتاسیم باعث تنظیم ضربان قلب Heart می‌شود و به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک می‌کند. پتاسیم باعث می‌شود سلول‌های بدن استفاده بهتری از مواد مغذی داشته باشند. پتاسیم ضرر نمک در بدن را به حداقل می‌رساند.

خواص کاهو

کاهو فواید زیادی برای بدن دارد. به راحتی می‌توانید این ماده غذایی را تهیه کنید و در رژِیم غذایی خود از آن استفاده کنید. در ادامه با چند مورد از خواص آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

۱. ویتامین‌های A و C

همانطور که گفتیم کاهو دارای مقادیر زیادی از ویتامین‌های A و C است و به همین دلیل دارای خاصیت آنتی اکسیدانی خواهد بود. آنتی اکسیدان‌ها به بدن کمک می‌کنند تا فعالیت خود را به بهترین شکل انجام دهد و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد بپردازد.

۲. سلامت قلب

برگ کاهو سرشار از آهن است. آهن موجود در آن باعث بهبود گردش خون بدن و پیشگیری از به وجود آمدن بیماری‌های قلبی می‌شود. همچنین آهن به تولید گلبول‌های قرمز کمک می‌کند و از این طریق اکسیژن و مواد مغذی لازم برای بدن فرد را تامین می‌کند.

۳. تقویت بینایی

از دیگر خواص کاهو تقویت بینایی است. ویتامین A موجود در کاهو تاثیر مستقیم روی چشم فرد می‌گذارد و باعث تقویت بینایی او می‌شود. بتاکاروتن به ویتامین A تبدیل می‌شود و بروز بیماری‌هایی مانند آب مروارید و کوری افراد مسن را به تاخیر می‌اندازد.

۴. پیشگیری از پیری زودرس

وجود میزان زیاد ویتامین‌ها و مواد مغذی در کاهو به سلامت و زیبایی پوست کمک می‌کند. ویتامین C از طریق کلاژن سازی، بافت پوست را ترمیم می‌کند. ویتامین A هم از طریق خاصیت آنتی اکسیدانی به مبارزه با آنتی اکسیدان‌ها می‌پردازد و از به وجود آمدن چین و چروک و لکه‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

۵. پیشگیری از سرطان

تحقیقات نشان داده کاهو باعث کاهش التهابات بدن می‌شود. کاهو به دلیل داشتن رنگ دانه‌های کلروفیل و ویتامین C، احتمال بروز سرطان را کاهش می‌دهد و حتی در بهبود آن هم تاثیر گذار خواهد بود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سرایدار افغان زن همسایه را در غرب تهران کشت و در باغچه مجتمع دفن کرد+عکس

همخوابی خشن پسرجوان مو فرفری با 33 دختر کم سن + عکس

اعدام برای 9 مرد شیطان صفت در شیراز / در باغ وحشت چه گذشت !؟

زن 24 ساله قصاب از عشق بازی با جوان همسایه گفت + عکس و جزئیات اعتراف

شهره و مینا با همه پسران محل بودند! / اعتراف تلخ

وقتی مرا دراختیار یک مرد گذاشتند، مانندخرگوش هراسان، خشکم زده بود+عکس

این 8 نفر بازار سکه ، ارز و خودرو را به هم ریختند و فرار کردند !

بلای شوم بر سردختر کرجی جلوی چشمان دوستش!

مرگ تلخ مرد تهرانی با اشتباه پزشک ارشد بیمارستان + عکس

جزئیات رفتار شنیع 5 عضو شواری شهر بابل با زن متاهل در برابر 6 دوربین حرفه ای

تجاوز به دانش آموز 10 ساله توسط همکلاسی افغانی اش !

همخوابی بیشرمانه نامادری با پسر 14 ساله شوهرش + عکس

دختر 20 ساله، دوست 16 ساله اش را در خانه فساد به مردان شیطان صفت سپرد ! + عکس

 

کدخبر: 415617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟