استفاده از توالت فرنگی مشکلات گوارشی را افزایش می دهد

هر روز به تعداد افرادی که از مشکلات گوارشی و یبوست شکایت می کنند افزوده می شود. تغذیه اکثر ما سرشار از قند، نمک و مواد چرب است که بدن برای هضم و دفع آنها دچار مشکل می شود. البته باید بدانید که نوع تغذیه تنها دلیل بروز چنین مشکلاتی نیست.

شاید باورتان نشود، اما نحوه نشستن روی توالت فرنگی که امروزه در کشور رواج زیادی دارد نیز باعث ایجاد و تشدید این مشکلات می شود و البته خطر برخی دیگر از بیماری ها را نیز افزایش می دهد. در این مطلب قصد داریم شما را با تاثیر نحوه نشستن صحیح در توالت فرنگی بر سلامتی Health مان بیشتر آشنا کنیم.

خطا در نحوه نشستن

احتمالا شما هم در سایت ها و شبکه های اجتماعی در خصوص وضعیت نادرست نشستن روی توالت فرنگی، زیاد مطلب دیده و خوانده اید. در واقع به عقیده متخصصان وضعیت نشستن در حالت ۹۰ درجه مناسب فیزیولوژی بدن ما نیست و این شیوه های مدرن می توانند برای بدن مشکل ساز شوند.

امروزه خیلی از خانه های قدیمی کوبیده شده و با معماری مدرن ساخته می شوند. به همین دلیل نیز در اکثر خانه ها توالت فرنگی استفاده می شود. خیلی از افراد نیز به دلیل زانودرد و مشکلات دیگر علاقه بیشتری به استفاده از این نوع توالت ها نشان می دهند. اما باید بدانید که این توالت های مدرن منشا بسیاری از مشکلات گوارشی است و مدل آنها باعث می شود که در حین استفاده در وضعیتی بنشینید که برای سلامتی مفید نیست. بر اساس یافته های محققان آلمانی نشستن ۹۰ درجه روی توالت فرنگی در حین دفع مدفوع باعث افزایش خطر بروز بواسیر و یبوست می شود

واقعیت این است که نشستن روی توالت فرنگی که مانند نشستن روی صندلی است، یعنی قرار دادن پاها روی زمین و ایجاد زاویه ۹۰ درجه بین باسن و بالاتنه باعث فشار به رکتوم شده و مدفوع به سختی از روده عبور می کند و به بیرون دفع می شود.

نشستن با زاویه ۹۰ درجه چه مشکلاتی برای بدن ایجاد می کند؟

براساس یافته های جدید محققان ژاپنی، نشستن در حالت ۹۰ درجه روی توالت فرنگی ممکن است باعث بروز مشکلاتی در بدن شود، از قبیل:

- یبوست های مکرر

- تحریک مکرر رکتوم

- عفونت ادراری

- دردهای موضعی

- مشکلات متعدد زنانگی

- هموروئید یا بواسیر

بررسی های محققان میکروبیولوژیست آلمانی نیز این یافته را تایید می کند. بر اساس یافته های آنها نیز نشستن ۹۰ درجه روی توالت فرنگی در حین دفع مدفوع باعث افزایش خطر بروز بواسیر و یبوست می شود.

به عقیده این محققان نشستن ۹۰ درجه، به جای تسریع روند دفع، باعث باعث طولانی شدن آن می شود. در واقع در این وضعیت، کانال مقعد که زمینه خروج مدفوع را فراهم می کند به خوبی باز نمی شود. در نتیجه روده به سختی و با سرعت کم تخلیه می شود.

چمباتمه زدن به جای نشستن

به گفته محققان ژاپنی چمباتمه زدن (وضعیت نشستن روی توالت ایرانی) یا همان وضعیت اسکات در ورزش، بهترین وضعیت بدنی برای دفع راحت و تخلیه کامل روده و کلیه ها است. البته در سال ۱۹۶۴ نیز اعلام شده بود که بهترین وضعیت نشستن روی توالت فرنگی، حالت چمباتمه زدن و جمع کردن ران ها به داخل شکم است.

توجه داشته باشید که در روش چمباتمه زدن، مشکل دفع مدفوع کاهش پیدا کرده و روده بزرگ در وضعیت بهتری قرار می گیرد. وضعیت چمباتمه زدن باعث کاهش فشار وارده به پرینه شده و فشار روی رگ های مقعد و رکتوم را کاهش می دهد. این وضعیت همچنین از بروز هموروئید، آپاندیسیت، التهاب روده و دیگر مشکلات مربوط به یبوست پیشگیری می کند. گفته می شود که قرار گرفتن در وضعیت نامناسب (نشستن ۹۰ درجه) در هنگام دفع مدفوع می تواند خطر بروز سکته مغزی را نیز بالا ببرد. اگر مشکل زانودرد ندارید و می توانید از توالت ایرانی استفاده کنید، باید بدانید که بیشتر به نفع سلامتی تان است.

البته اگر از مشکل یبوست رنج می برید، یادتان باشد که علاوه بر اصلاح وضعیت نشستن در توالت لازم است که از موادغذایی حاوی فیبر فراوان مانند میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. کاهو و دیگر سبزیجات سبز رنگ و همچنین میوه های خشک مانند آلوخشک و غیره به دفع راحت کمک می کنند. توصیه می کنیم از مصرف عدس و دیگر میوه های خشک مانند برگه زردآلو نیز غافل نشوید.

بنابراین اگر مشکل زانودرد و غیره ندارید و می توانید از توالت ایرانی استفاده کنید، باید بدانید که بیشتر به نفع سلامتی تان است. اما اگر به هر دلیلی مجبور هستید از توالت فرنگی استفاده کنید، بهتر است همیشه یک چهارپایه پلاستیکی کوچک زیر پاهایتان قرار دهید و کمی به سمت جلو خم شوید تا بدن تان در زاویه ۳۵ درجه (بین باسن و بالاتنه) قرار بگیرد. در این صورت بدن در وضعیت چمباتمه قرار می گیرد و روده و کلیه ها بدون درد و ناراحتی، کاملا تخلیه می شوند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز نظافتچی بیمارستان به یک زن بی هوش

سمیه 18 ساله از وحید 15 ساله آبستن شد / 8 روز در ویلا چه گذشت؟!

ازدواج موقت در قم هم دردسر ساز شد !

حمله وحشیانه به فوتسالیست زن در قم پس از پایان مسابقه ! +عکس

صیغه 100 هزار تومانی مینا ! + جزییات

برای اولین بار/ تصاویر واقعی دیده نشده از وضعیت وحشتناک اسرای ایرانی درعراق

بچه داخل شکم مائده از شوهرش نبود! / روز طلاق فاش شد!

عکس لحظه اعدام 6 تبهکار مشهدی در یک اتاق/ آنها قبل مرگ چه گفتند !؟

جزئیات حادثه هولناک مرگ داماد آملی درسقوط با ماشین شاسی بلند به دره+عکس

رسوایی با کفش پاشنه بلند برای عروس خانم در ماه عسل

اولین اسامی اختلاسگران کشور اعلام شد / 17 مجرم کلان اقتصادی را بشناسید

عکس اعدام 6 مرد در زندان مشهد

تجاوز به خانم منشی تنها در مطب دندانپزشکی شهرک غرب +عکس

 

کدخبر: 408729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟