مصرف بیش از حد پروبیوتیک‌ها چه عوارضی دارد؟

 محققان در سال‌های اخیر اعلام کردند که تنظیم میکروبیوم‌های روده با مصرف پروبیوتیک‌ها می‌تواند اثرات مثبتی به همراه داشته باشد. اما مطالعات اخیر حاکی از آن است که بعضی پروبیوتیک‌های انسانی مضراتی هم در پی دارند.

مطالعات جدید صورت گرفته از سوی محققان کالج پزشکی جورجیا در دانشگاه آگوستا، ارتباطی را میان علائم مرتبط با ابهامات مغزی شامل حافظه کوتاه‌مدت ضعیف و مشکل در تمرکز و رشد بیش از حد باکتری‌ها در روده کوچک یافتند که ممکن است به دلیل مصرف محصولات پروبیوتیک ایجاد شوند.

محققان در بررسی‌های خود با بیماری برخورد کردند که بلافاصله بعد از خوردن محصولات پروبیوتیک، دچار علائمی نظیر ابهامات مغزی و نفخ شد. آنها با آزمایش روی او، متوجه میزان بالای اسید لاکتیک-D در خون او شدند و متوجه شدند که قبل از بروز علائم، ماست و محصولات پروبیوتیک مصرف کرده بود.تحقیقات بعدی هم نشان داد که مصرف این قبیل محصولات، ابهامات مغزی را هم ایجاد می‌کند که با علائم شناختی مانند احساس گیجی، مشکل در تمرکز و حافظه کوتاه‌مدت ضعیف بروز می‌کند.

استفاده از پروبیوتیک‌ها رشد بیش از حد باکتری‌ها را در روده کوچک به دنبال دارد که میزان بالایی از اسید لاکتیک-D را تولید می‌کند. این اسید زمانی تولید می‌شود که باکتری‌های خاص، مواد قندی را در غذا تجزیه کنند. این فرآیند، گازهایی را تولید می‌کند که باعث نفخ و ناراحتی شکمی می‌شود و این اسید نیز جذب جریان خون شده و به مغز می‌رسد و از این طریق، اختلالات مغزی ایجاد می‌کند. این اسید برای سلول‌های مغزی سمی است و منجر به بروز ناهنجاری‌های شناختی موقت می‌شود. آزمایش‌های صورت گرفته روی موش‌ها هم نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌ها در موش‌های سالم هم می‌تواند اختلالات حافظه‌ای ایجاد کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پسر سخنگوی دولت با شکایت شوم زن جوان به دردسر افتاد! + عکس

دوست صمیمی زنم فقط با نگاه من تسلیم شد !

عشقبازی شنیع دختر و پسر در واگن اتوبوسی قطار جنجال به پا کرد +عکس

تجاوز به زن جوان در اتاق زایمان بیمارستان توسط پزشک شیطان صفت + عکس

اقدام شوم فروشنده بی حیا با دختر بد لباس!

تجاوز وحشیانه راننده اتوبوس به دختر 12 ساله در اردوی تابستانی + عکس

اقدام چندش آور پسر جوان با مادرش در حمام

مرگ تلخ عروس پس از پایان شب حجله در کنار داماد مهربان + تصاویر

بی رحم ترین پدر دنیا روی جسد دخترش یادداشت نوشت ! +عکس

فرناز برای رسیدن به بهنام در دام کثیف افتاد / روح شیطانی فقط یک بهانه بود

اعدام 3 جوان شیطان صفت در زندان میناب

شرور معروف تهران چند روز قبل از عروسی با یک دختر، دوستش را کشت! + فیلم

جنین پیرمرد بی حیا در شکم دختر 13 ساله!

ماجرای اعتراف گیری از مائده هژبری + عکس

دختر 15 ساله برای یک شب صیغه شد !

 

کدخبر: 406091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟