درمان نقرس با این میوه پرخاصیت!

افراد مبتلا به نقرس بهتر است در رژیم غذایی برای کنترل بیماری خود از موادغذایی با سطح پایینی از پورین استفاده کنند. مصرف موادغذایی با سطح پورین بالا می تواند باعث ساخته شدن اسیداوریک در مفاصل و ایجاد التهاب، تورم و سفتی شود. فرآورده های فرعی گوشت یا سس ها و برخی غذاهای دریایی از جمله حلزون اسکالوپ یا شاه ماهی حاوی میزان بالایی پورین بوده که افراد مبتلا به نقرس باید از مصرف آنها اجتناب کنند. میوه های تازه ای مانند موز سطح پورین پایینی داشته که موجب مشکلاتی برای بیماران مبتلا به نقرس نخواهد شد.

محتوای پورین

تمام انواع میوه های تازه از جمله موز، حاوی میزان کمی پورین است. موادغذایی با سطح متوسطی از پورین (۹ تا ۱۰۰ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم) شامل مرغ، گوشت، ماهی، لوبیا، حبوبات، اسفناج، مارچوبه و قارچ است. همچنین موادغذایی با میزان بیش از ۱۰۰ میلی گرم پورین در هر ۱۰۰ گرم، سطح بالایی از پورین در نظر گرفته می شود.

میزان توصیه شده

براساس مرکز پزشکی دانشگاه پیتزبورگ، برای کمک به بهبود نقرس بهتر است روزانه ۲ تا ۴ وعده میوه مصرف شود. همچنین میزان کافی از کربوهیدرات با سطح پایینی از پورین مصرف کنید، زیرا کمبود کربوهیدرات در رژیم غذایی ممکن است باعث افزایش سطح ترکیبات کتونی و بالارفتن میزان اسیداوریک خون شود. بنابراین بهتر است ۵۰ درصد از محتوای کالری دریافتی در یک رژیم غذایی متعادل با میزان پایینی از پورین با کربوهیدرات های کم چربی از جمله میوه ها تامین شود.

تاثیر ویتامین C

ویتامین C موجود در موز ممکن است در کاهش خطر پیشرفت نقرس موثر باشد. همچنین احتمال ابتلا به نقرس در مردانی با رژیم غذایی سرشار از ویتامین C کمتر است. یک موز بزرگ حاوی تقریبا ۱۲ میلی گرم ویتامین C در حدود ۱۳ درصد از نیاز روزانه توصیه شده مردان و ۱۶ درصد از نیاز روزانه بانوان است.

نکات مصرف

افراد مبتلا به نقرس بهتر است برای دریافت میزان پایینی از پورین در هر وعده ی غذایی از سبزیجات مجاز و میوه هایی از جمله موز استفاده کنند. همچنین براساس دانشگاه اوکلند، مصرف فرآورده های لبنی کم چرب ممکن است از ابتلا به نقرس پیشگیری کند. همچنین برای تهیه میان وعده ای با میزان پورین پایین می توانید از برش های موز با ماست کم چرب استفاده کنید، همچنین اسموتی موز یخ زده و شیر کم چرب نیز برای بیماران مبتلا به نقرس مناسب است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سرنوشت وحشتناک نوزاد 3 ماهه در ماشین همانند بنیتا + عکس

وقتی جنازه برادرم را دیدم دستانش از پوست آویزان بود + عکس

سرنوشت عجیب لیلی در استخر خانه فساد +عکس

تجاوز مرد شیطان صفت به کودکان بی سرپناه !

اولین عکس شهرام جزایری هنگام دستگیری در مرز بازرگان

3 روز مانده به پایان خدمت سربازی راز شومی از زنم فهمیدم! +فیلم گفتگو

این زندانی حبس ابدی را می شناسید؟/ او در خیابان های تهران جولان می داد! + فیلم گفتگو

تجاوز به دختر ها با بستن دست و پایشان!+عکس

بلایی که بر سر نوعروس 16 ساله در خانه مجردی آمد / او با پسرهای غریبه قرار مرار می گذاشت!

گردانندگان باند «مگس»‌ مشهد را به هم ریخته بودند + عکس رییس باند

از نگاه مردها به اندام زنم زجر می کشم / نسرین با لباس و آرایش زننده بیرون می رود!

3جوان نصفه زن و نصفه مرد بعد از پارتی شبانه فاجعه مرگبار آفریدند !+تصاویر

مرد طلافروش وقتی زندانی شد زنش تنهایش گذاشت!

 

کدخبر: 402352 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟