خواص عجیب و باورنکردنی نهفته در پوست تخم مرغ

خواص پوست تخم مرغ به عنوان منبعی از کلسیم توجه بسیاری از محققان، کشاورزان، صاحبان حیوانات خانگی و افراد علاقه مند به درمان های طبیعی را به سمت خود جلب کرده به طوریکه از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. استفاده از پوست تخم مرغ به جای دور ریختن آن به عنوان منبعی از کلسیم برای تغذیه حیوانات یا کوددهی، به حفظ محیط زیست کمک می کند.

چالش ها

استفاده از پوست تخم مرغ به عنوان منبع کلسیم در رژیم غذایی ممکن است به دلیل وجود باکتری سالمونلا باعث مسمومیت غذایی یا سایر آلودگی های باکتریایی شود. کلسیم موجود در هر پوست تخم مرغ ممکن است با دیگری متفاوت باشد و این میزان کلسیم به نحوه ی استخراج این ماده معدنی بستگی دارد. براساس انجمن تخم مرغ امریکا، پاستوریزاسیون پوست تخم مرغ ها با دمای حداقل ۱۴۰ درجه فارنهایت (۶۰.۰ درجه سانتی گراد) به مدت ۳ و یک دوم دقیقه انجام می شود به طوریکه در این شرایط دمایی بیشتر باکتری ها از بین می رود.

فواید

براساس نتایج مطالعه چاپ شده در مجله بین المللی تحقیقات دارویی بالینی ، پودر پوست تخم مرغ علائم درد را در آرتروز کاهش داده، باعث افزایش تحرک شده و کاهش تراکم استخوانی را در بانوان بعد از یائسگی متوقف می کند. نور خورشید و کلسیم از بیماری های متابولیک استخوان در لاک پشت تحت عنوان سندرم نرمی پوسته جلوگیری می کند. پوست تخم مرغ به صورت پخته و خرد شده، منبعی از کلسیم برای بدن لاک پشت فراهم می کند. پودر پوست تخم مرغ همچنین به مرغ ها و سایر پرنده ها کمک می کند تا تخم هایی با پوسته ی ضخیم تری به وجود آورند.

آماده سازی

زمانیکه پوست های تخم مرغ را به اندازه ی کافی برای از بین بردن هر گونه باکتری می جوشانید، برای خشک کردن در معرض نور خورشید قرار داده و آنها را با پارچه ی منفذ داری بپوشانید تا از ورود میکروب به آنها جلوگیری شود. همچنین می توانید در فر با حرارت ۱۴۰ درجه فارنهایت یا ( ۶۰.۰ درجه سانتی گراد) پوست تخم مرغ را خشک کنید. در صورت مصرف برای انسان از چرخ قهوه برای پودر کردن پوسته تخم مرغ ها استفاده کنید. همچنین برای مصرف مرغ ها و سایر پرندگان، مخلوط کن انتخاب مناسبی است. از طرفی لاک پشت ها و خزندگان برای خوردن پوست تخم مرغ ها، تکه های بزرگتری را نسبت به حالت پودری یا شنی ترجیح می دهند.

نگهداری

وزارت کشاورزی ایات متحده توصیه می کند که هر چیز حاوی تخم مرغ یا مرتبط به فرآورده های تخم مرغ را بین ۳ تا ۴ روز بعد از آماده سازی اولیه مصرف کنید. پودر پوست تخم مرغ ها را در ظرف دربسته ای در یخچال بین ۰ تا ۴۰ درجه فارنهایت یا ( ۰ تا ۴.۴ درجه سانتی گراد) نگهداری کنید.

 

کدخبر: 396919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟