با خوردن این میوه شاد و جوان بمانید

میوه‌های قرمز رنگ به طور گسترده به عنوان میوه‌های خوشمزه شناخته شده هستند. توت فرنگی نیز به طبع طعم شگفت انگیزش تاثیر به سزایی در تقوِیت سلامتی Health دارد و می‌تواند از ابتلا به بسیاری بیماری‌ها جلوگیری کند.توت فرنگی میوه‌ای نسبتا جدید است که تا ۲۵۰ - ۳۰۰ سال قبل به این شکل امروزی وجود نداشت و بیشتر موارد استفاده دارویی داشته است.

۱ – توت فرنگی دندان‌ها را سفید‌تر می‌کند

شاید دیگر نیازی نباشد خیلی هزینه و وقت صرف سفیدی دندان هایتان کنید و ساعت‌های بسیاری را در دندان پزشکی هدر بدهید. به جای آن می‌توانید از طعم لذیذ توت فرنگی‌ها لذت ببرید. با توجه به غلضت بالای ویتامین C. در محتویات توت فرنگی، قادر به رها سازی پلاک‌هایی که دندان‌ها را زرد می‌کنند، هستند. با استفاده از توت فرنگی‌ها به صورت دوره‌ای می‌توانید شاهد تفاوت رنگ دندان‌های خود باشید.

۲ – خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد

بیماری‌های قلبی، قاتل The Murderer شماره یک انسان‌ها است و باید جدی گرفته شوند. با داشتن رژیم غذایی سالم، می‌توانید شانس ابتلا به حمله‌های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و این رژیم غذایی می‌تواند شامل توت فرنگی باشد. الاجیک اسید به کنترل LDL کمک می‌کند که در واقع کلسترول بد است، و توت فرنگی‌ها منشا غنی این اسید هستند. همچنین ویتامین C. موجود در توت فرنگی‌ها باعث تقویت عروق خونی و شریان‌ها می‌شود.

۳ – توت فرنگی‌ها روند پیری را به تاخیر می‌اندازند

ما پیر می‌شویم، زیرا سلول‌های بدن مان پیر می‌شوند، اما دراین روند می‌توان کمی تاخیر ایجاد کرد. در معرض آفتاب و آلودگی قرار گرفتن باعث سرعت بخشیدن به رشد سلول‌ها می‌شود، اما اگر به دنبال راه حل طبیعی برای درمان باشید، می‌توانید تعادل ایجاد کنید. توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است که توانایی مقابله با رادیکال‌های آزاد را که منجر به پیری زودرس می‌شوند را بالا می‌برد. طبق یافته‌های مطالعات انجام شده، شما پس از مصرف توت فرنگی‌ها قادر خواهید بود سطح آنتی اکسیدان را تا نیم ساعت پس از مصرف افزایش دهید.

ویتامین C. در توت فرنگی تولید کلاژن را افزایش می‌دهد، پوست را صاف می‌کند و اثر ضد پیری دارد. همچنین مطالعات نشان داده است که عصاره آن دارای آنتوسیانین فراوان است و بدن را در مقابل اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند.

۴ – برای درمان آکنه مفید هستند

اگر فقط حدود نیم ساعت را برای استفاده از ماسک توت فرنگی اختصاص دهید، قادر به کاهش آکنه و چین و چروک‌ها پوست تان خواهید بود. آنتی اکسیدان‌ها محتویات توت فرنگی‌ها متفاوت عمل می‌کنند، به جای خوردن آن‌ها، به صورت ماسک به طور مستقیم بر روی پوست تان اعمال کنید. این ماسک به خصوص در تابستان می‌تواند بسیار مفید باشد.

۵ – کاهش کک و مک‌ها

تا جایی که من می‌دانم کک و مک‌ها جذاب هستند و به نظرم نباید سعی برای از بین بردن آن‌ها صورت گیرد. اما واقعیت برای افراد دیگر متفاوت است و به هیچ عنوان آن‌ها را جذاب نمی‌بینند و برای از بین بردن شان تلاش‌های بسیاری می‌کنند و کرم‌های گران قیمتی استفاده می‌کنند. در صورتی که موادی مانند آب لیمو، آب دوغ، پاپایا را با توت فرنگی ترکیب کنید و بر روی پوست قرار دهید می‌توانید به طور طبیعی لکه‌های روی پوست را تحت تاثیر قرار دهید و آن‌ها را محو کنید.

۶ – توت فرنگی عاملی برای مبارزه با آسم و آلرژی

اگر از دارو‌های آسم و آلرژی خسته شده اید، شاید وقت آن رسیده است تا چیز دیگری را امتحان کنید. توت فرنگی اثر ضد التهابی دارد و در صورت مصرف آن قادر به کاهش علائم مانند آبریزش بینی و چشم خواهید بود. مطالعات متنوع نشان می‌دهند که با ایجاد تغییری در رژیم غذایی، می‌توانید احتمال ابتلا به آسم را کم کنید.

۷ – توت فرنگی سبب افزایش هورمون‌های شادی در بدن می‌شود

این یک واقعیت علمی است که افسردگی ناشی از وضعیت ذهنی است، اما بدین معنا نیست که نمی‌توانید با مصرف مواد طبیعی علیه آن اقداماتی انجام دهید. بنا براین دفعه بعدی که احساس ناخوشایندی داشتید، سعی کنید کمی توت فرنگی بخورید تا از تشکیل هموسیستئین در مقادیر ناسالم و زیاد جلوگیری کنید، مصرف آن‌ها خون را قادر می‌سازد که مواد مغذی بیشتری را به مغز شما منتقل کند. مقادیر بالای هموسیستئین در بدن مانع تولید هورمون شادی مانند، دپامین و سروتونین در بدن می‌شود و در نهایت با احساس ناراحتی به فرد منتقل می‌شوند.

۸ – توت فرنگی‌ها دارای اثرات ضد سرطانی هستند

این شگفت انگیز است که چگونه این میوه کوچک چنین تاثیرات فوق العاده‌ای بر بدن و سلامت دارد. دفع بعد که خواستید بستنی خوشمزه و شکلاتی خانگی تهیه کنید، حداقل یک توت فرنگی نیز به آن اضافه کنید – خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالای آن، می‌تواند منجر به کاهش و تاخیر در روند رشد تومور‌ها شود.

۹ – توت فرنگی‌ها از بین برنده سیاهی دور چشم

تا به حال از خواص بی نظیر توت فرنگی‌های زیاد گفتیم، از مبارزه علیه بیماری‌های قلبی گرفته تا آسم و سرطان، اثرات منحصر به فرد آن‌ها بر روی پوست. اگر زیر چشم‌های شما نیز سیاه است، باید بدانید که استفاده از توت فرنگی‌ها می‌تواند به شما برای خلاصی از شرشان کمک کند. اثرات ضد التهابی و قدرت سفید کنندگی شان آن‌ها را به ترکیب محبوبی تبدیل کرده است. علاوه بر این غلظت ویتامین C. موجود در این میوه باعث جلوگیری از بروز بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید می‌شود.

۱۰ – توت فرنگی و خواص آن برای زنان باردار

توت فرنگی منبع خوبی از اسید فولیک است که برای سلامتی زنان باردار و جلوگیری از نقایص لوله عصبی در جنین و زایمان زودرس در دوران بارداری مفید است.

توجه زیاد به تغذیه در دوران بارداری سبب تولد کودکی سالم و فعال می‌شود. اگر دوز مناسبی از توت فرنگی‌ها در حین بارداری مصرف شوند کودک ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز را به خوبی دریافت خواهد کرد.

 

کدخبر: 391999 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟