اسپارتام موجود در آدامس چه بلایی سرتان می آورد؟

وجود ماده ای به نام «اسپارتام» در آدامس، پس از ورود به بدن تبدیل به ماده ای می شود که عوارض جبران ناپذیری دارد.

 یکی از خوراکی هایی که نوع خارجی آن در کشور، بیشتر مورد استقبال مصرف کنندگان قرار می گیرد، آدامس است. خوراکی به ظاهر کم اهمیت که طرفداران زیادی دارد و مصرف کنندگان آن در کشور ما ترجیح می دهند نوع خارجی آن را تهیه کنند. در بعضی مواقع حتی علاقمندان به این خوراکی میان محصول با کیفیت ایرانی و کالای کم کیفیت خارجی، مورد دوم را انتخاب می کنند چون هم ظاهر گول زننده و بهتری دارد و هم به اصطلاح خارجی است. این در حالی است که امروز شاهد تولید آدامس های مرغوب در کشور هستیم.

یکی از این کارخانه های تولید آدامس در حال حاضر مشغول تولید محصولی است که به لحاظ کیفی با بسیاری از برندهای شناخته شده دنیا برابری می کند و به بسیاری از کشورها هم صادر می شود. از ویژگی های برجسته این محصول حذف اسپارتام به عنوان یکی از معروف ترین و پرمصرف ترین شیرین کننده های مصنوعی دنیا، از آدامس است. این در حالی است که اسپارتام پس از ورود به بدن و اتفاق افتادن یکسری فعل و انفعالات تبدیل به ماده ای می شود که عوارض جبران ناپذیری دارد. این کارخانه به جای استفاده از اسپارتام از ماده شیرین کننده مصنوعی با کیفیت و گران تری استفاده کرده تا سلامت مصرف کنندگان تضمین شود.

محمد کریمی مدیرعامل کارخانه تولید کننده آدامس، در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اهداف و برنامه های این کارخانه در سال حمایت از کالای داخلی، گفت: در درجه اول ما تولیدکنندگان باید مصرف کنندگان ایرانی که همیشه لایق بهترین ها هستند و بعضا آنها را از خودمان رنجانده ایم، راضی کنیم و کالایی ارائه دهیم که مصرف کننده به کالای ایرانی اعتماد و اطمینان پیدا کند و با خیال راحت سراغ محصولات داخلی برود. از طرفی مردم هم باید از میان کالاهای داخلی سراغ کالای بهتر بروند تا هر دو کنار هم موفق به تحقق شعار امسال شویم و به زودی بتوانیم از واردات بسیاری از کالاها بی نیاز شویم. به واسطه این همکاری دوطرفه میان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مشاغل زیادی برای جوانان که وارد بازار Store کار شده اند، ایجاد می شود.

کریمی افزود: این کارخانه در زمان احداث با ۳۰ تا ۴۰ نفر آغاز بکار کرد ولی امروز بیش از ۱۵۰ نفر در این مجموعه مشغول کار هستند و خوشحالیم که توانستیم در راستای اشتغال زایی قدمی برداریم. اگر بازار محصول ما رونق پیدا کند و هموطنانمان از کالای قاچاق Contraband و بی کیفیت استقبال نکنند، بیشتر می توانیم اشتغال آفرینی کنیم.

وی در خصوص صادرات این محصول ایرانی، توضیح داد: محصولات ما علاوه بر استانداردهای کلی که یک محصول باید داشته باشد استانداردهای سخت گیرانه دیگری هم دارد که در داخل خود مجموعه ما لحاظ می شود. علتش هم این است که بتوانیم علاوه بر ارائه محصول در بازارهای داخلی، در عرصه بین الملل هم حرفی برای گفتن داشته باشیم. همین موضوع موجب شده تا به امروز به کشورهایی مثل انگلستان، روسیه، استرالیا، بحرین، قطر، ارمنستان، لبنان، کویت و...، صادرات داشته باشیم.

 

کدخبر: 383625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟