روشی جدید برای تشخیص زودهنگام این سرطان مردانه

نمونه برداری برای شناسایی سرطانی بودن یا نبودن بافت پروستات از دغدغه‌های مردان سالمند است که با روش تشخیصی جدید این مشکل برطرف می‌شود.

کارشناسان به تازگی روشی جدید برای تشخیص زودهنگام سرطان پروستات در بیماران ابداع کرده‌اند که می‌تواند سبب بی نیازی حدود ۵۰ درصد از بیماران به انجام نمونه برداری پرریسک و دردناک شود.

کارشناسان شیوه جدید تشخیصیو روشی منحصربه فرد را جایگزین نمونه برداری معرفی کرده‌اند که می‌تواند رشد نسبتاً آرام غده پروستات و بروز سرطان در این عضو را به سرعت شناسایی و تشخیص دهد.

اکنون انجام نمونه برداری، بیوپسی ازبافت پروستات یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای شناسایی سرطان پروستات است که روشی دردناک، پرریسک و با احتمال بروز عفونت درمردان است و عده زیادی از بیماران از انجام آن رویگردان هستند، از جمله دیگر روش‌ها انجام آزمایش PSA و اسکن MRI از حفره شکمی است.

در آزمایش خون جدید، پروتئین‌هایی شبیه به PSA که به وسیله سرطان دگرگون شده‌اند، شناسایی می‌شوند و محققان با انجام آزمایش برروی ۳۸۴ مرد، موفق به شناسایی دقیق وضعیت پروستات و بی نیازی به انجام نمونه برداری شده‌اند.

کارشناسان امیدوار هستند در آینده این روش درمانی بتواند برای تشخیص کامل سرطان در بیماران مورد استفاده قرار گیرد هرچند که به آزمایش‌های بیشتری نیاز است.

محققان توصیه می‌کنند مردان از حدود ۵۰ سالگی به شکل منظم به انجام معاینه‌های دوره‌ای و آزمایش بپردازند و به ویژه دگرگونی‌ها در دفع ادرار خود را بررسی کنند.

سرطان پروستات یکی از خطرناک‌ترین سرطان‌ها در دنیا است و با درگیرکردن سایر اعضای بدن می‌تواند سبب مرگ فرد شود.این سرطان هرسال سبب مرگ هزاران مرد در رده سنی میان سال و سالمند در دنیا می‌شود.

کارشناسان برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات، مصرف مواد غذایی سالم، انجام ورزش Sport و حفظ تناسب اندام، کنترل فشارخون، خودداری از مصرف مواد دخانی و نوشیدن آب و درمان زودهنگام عفونت‌های مجاری ادراری را به مردان توصیه می‌کنند.

 

 

 

کدخبر: 383478 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟