محافظت از مغز در برابر آلزایمر با این نوشیدنی

تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در چای سبز نقش محافظت کننده در برابر ضعف حافظه و آلزایمر دارد.

اگر تا به حال خود را به نوشیدن یک فنجان چای سبز وقتی‌که از خواب بیدار می‌شوید، عادت نداده‌اید بهتر است هر چه زودتر این عادت را به عادات غذایی‌تان اضافه کنید. ترکیبات آنتی‌اکسیدان‌ خاص موجود در چای سبز از بدن ما در برابر بیماریهای قلبی، سرطان، چاقی و آلزایمر محافظت می‌کند.

چای سبز عمدتاً در هند و چین پرورش داده می‌شود. آنتی‌اکسیدان بسیار موثر و مفید موجود در چای سبز، کاتچین نام دارد که طی فرآیندهای شیمیایی انجام شده روی برگ‌های چای سبز پس از درو و برداشت از بین نمی‌رود. اپی‌گالوکاتچین گالات (Epigallocatechin gallate) نام آنتی‌اکسیدان بسیار فعال و مهمی است که تنها در چای و به مقدار زیاد در چای سبز وجود دارد.

از مهمترین مزایای مصرف چای سبز

تقویت کننده عملکرد مغز

تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در چای سبز نقش محافظت کننده در برابر ضعف حافظه و آلزایمر دارد. طبق بررسی‌های به عمل آمده تأثیر چای سبز بسیار بیشتر از چای سیاه است و از تجمع سموم در بدن که باعث از بین رفتن سلول‌های مغز می‌شوند،‌ جلوگیری می‌کند. ترکیبات موجود در چای سبز روند رشد تومورهای سرطانی را نیز کند می‌کند.

جلوگیری از بیماری‌های قلبی – عروقی

هر چه بیشتر چای سبز بنوشید، از خطر ابتلا به بیماریهای قلبی– عروقی به میزان بیشتری کاسته‌اید. طبق مطالعات انجام شده نوشیدن روزانه یک فنجان چای سبز خطر بیماری‌های قلبی را تا 10درصد کاهش می‌دهد. چای سیاه این ویژگی برجسته را ندارد. کاتچین موجود در چای سبز از انسداد عروق و تشکیل‌ لخته‌های خون در رگ‌ها جلوگیری می‌کند و جریان خون در بدن را بهبود می بخشد.

اثر مثبت کافئین

کافئین موجود در چای سبز نیز تا حدودی از بیماری‌های قلبی-عروقی و سکته جلوگیری می‌کند. مصرف کافئین در آقایان تا 38 درصد و در خانمها تا 22 درصد احتمال بروز سکته و بیماریهای قلبی – عروقی را کاهش می‌دهد.

تقویت کننده سیستم دفاعی بدن

اپی گالوکاتچین گالات موجود در چای سبز کمک زیادی به کنترل بیماری‌های خودایمنی و مهار آن می‌کند و به طور کلی عملکرد سیستم دفاعی بدن را بهبود می‌بخشد. چای سبز علاوه بر خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و دارا بودن آنتی‌اکسیدان بسیار قدرتمند، می‌تواند سلول‌های T خون را افزایش دهد. این سلول‌ها ایمنی سیستم دفاعی را حفظ می‌کنند و از بروز برخی بیماری‌های خود ایمنی مثل سلیاک و دیابت Diabetes نوع یک جلوگیری می‌کنند.

تقویت کننده پوست

اگر پوست صورت‌تان چندان دلخواه شما نیست و می‌خواهید که پوست درخشان‌تر و زیباتری داشته باشید، بهتر است مدتی استفاده از چای سبز را نیز امتحان کنید. چای سبز از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌های ماوراءبنفش محافظت می‌کند. افرادی که هر روز یک فنجان چای سبز می‌نوشند، 22 درصد کمتر دچار آفتاب‌سوختگی پوست می‌شوند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 359312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟