منابع پنهان قند را بشناسید/میزان قند مصرفی روزانه زنان و مردان چند گرم است؟

انجمن قلب آمریکا توصیه کرده که زنان نباید روزانه بیش از 25 گرم و مردان بیش از 38 گرم که به ترتیب معادل 6 و 9 قاشق چای خوری است، مصرف کنند. با این حال منابع پنهان قند در رژیم غذایی روزانه وجود دارند که غفلت و مصرف بیش از اندازه آنها، میزان قند مصرفی روزانه را به بیش از 20 قاشق چای خوری نیز می رساند.

در اینجا منابع پنهان قند که بدون آنکه زیاد به آنها توجه کنیم، روزانه وارد رژیم غذایی می شوند، معرفی شده اند:

ماست میوه ای: این نوع ماست ها معمولا حاوی مقادیر بالایی قند یعنی چیزی حدود 16 گرم قند در هر فنجان هستند. انتخاب بهتر از ماست های میوه ای، ماست های ساده و اضافه کردن قطعات میوه یا عسل طبیعی به آن است.

سوپ های کنسرو: تا به حال در مورد این که سوپ های کنسرو منابع سرشار از سدیم هستند، شنیده بودیم، اما این سوپ ها حاوی شکر فراوان به عنوان نگهدارنده نیز هستند. به طوری که هر 1.5 فنجان سوپ کنسرو حاوی 15 گرم شکر است. برای خرید این نوع سوپ ها، لازم است به برچسب آنها دقت کنید.

سس سالاد: تمام سس های به ظاهر سالم سالاد حاوی 4 گرم شکر در هر قاشق غذاخوری هستند. بنابراین بهترین انتخاب به جای این سس ها می تواند مصرف سالاد با روغن زیتون و آب لیموی تازه باش.

سس گوجه فرنگی: یکی از پنهان ترین منابع قند به حساب می آید و در هر نصف فنجان 12 گرم قند را در خود جای داده است.

نان: نان های سفید و بدون گندم کامل می توانند در هر تکه، حاوی دو گرم شکر باشند.

میوه خشک: میوه های خشک به ظاهر سالم به نظر می رسند اما تنها تعداد انگشت شماری از آنها تقریبا حاوی 30 گرم قند است.

آب پرتقال: این آب میوه محبوب در هر لیوان، 9 گرم قند دارد و برای همین است که وزارت کشاورزی آمریکا توصیه کرده میوه پرتقال را بهتر است جایگزین آب پرتقال کنیم. به طور کلی انتخاب میوه ها به صورت کامل بسیار بیشتر از آب آنها، در کنترل دیابت نوع 2 موثر است.

غلات صبحانه: غلات صبحانه از غذاهای مورد علاقه ی کودکان و حتی بزرگسالان برای صبحانه است. اما اکثر این محصولات حاوی قند اضافی هستند که باید مراقب آن باشیم. تقریبا هر فنجان آن 10 تا 20 گرم قند اضافه شده دارد. به برچسبهای روی این محصولات ( کم شکر، بدون شکر ) اطمینان نکنید و حتما مقدار مواد به کار برده شده در آنها را از روی بسته بخوانید تا بتوانید محصولی خریداری کنید که کمترین قند اضافه شده را داشته باشد.

کمپوت ها: کمپوتها علاوه بر میوه ای که داخل آنها است مقداری شربت نیز به همراه خود دارند، که باعث می شود یک فنجان کمپوت حدود 35 گرم قند اضافی داشته باشد. برای کم کردن میزان قند بهتر است محلول درون کمپوت را خالی کنید با این کار میزان قند اضافه شده به 15.5 گرم کاهش می یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 353287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟