ورزش های مخصوص تنبل ها

یکی از تمرینات ورزشی مناسب برای افراد تنبل، بلند کردن پاشنه پاها در حالی است که نشسته‌اند. این یک گزینه عالی برای کار کردن ماهیچه‌های پایینی است. قرار دادن یک کتاب بزرگ روی زانوها در حین این تمرین، هم می‌تواند به پاها مقاومت بیشتر بدهد و هم کالری بیشتری بسوزاند.

در بحث کلی سلامت، رفتن روزانه به باشگاه کافی نیست. حرکت بیشتر و نشستن کمتر می‌تواند ضمن سوزاندن کالری بیشتر، سلامت بدن را افزایش دهد. به حرکت درآوردن حتی کوچک‌ترین عضله باعث مصرف انرژی و کالری می‌شود. از این رو در ادامه، بهترین ورزش‌ها برای افراد تنبل و بی‌حوصله که معروف به حرکات NEAT هستند را معرفی می‌کنیم.

با خودتان قرار بگذارید که حرکت کنید

اگر به محض رسیدن به خانه پشت میز مینشینید و یا روی مبل می‌افتید، به خودتان آموزش دهید تا زودتر از جای تان بلند شوید، این به شما کمک می‌کند که طولانی تر عمر کنید. نشستن برای مدت زمان های طولانی با بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و چاقی مرتبط است. ساعتی یکبار از جای خود بلند شدن و قدم زدن، آب نوشیدن و یا در حال ایستاده کش و قوسی به بدن دادن، می‌تواند باعث افزایش انرژی و سوختن چند کالری شود. همچنین، هنگام تماشای تلویزیون، در طول هر آگهی تجاری، از جا بلند شوید و حرکت کنید. کش و قوسی به بدن خود بدهید، در اطراف خانه راه بروید یا حرکاتی مشابه وزنه برداری انجام دهید.

یک گام شمار بگیرید

برای مشخص کردن تعداد گام‌هایی خود و پیدا کردن انگیزه برای تحرک بیشتر یک گام شمار بخرید. آن را روی کمربند خود نصب کنید و تمام وقت آن را به همراه داشته باشید.

گام های خود را افزایش دهید

یکی از بهترین تمرینات NEAT پیدا کردن راه‌های خلاقانه برای افزایش تعداد گام‌های روزانه است. مثلا ماشین‌تان را دورتر از مقصد پارک کنید و بخشی از مسافت را پیاده‌روی کنید.

سرعت و بی‌نظمی‌ داشته باشید

شما برای جلوگیری از تحریک‌پذیری یا عصبی شدن، احتمالا از سرعت و درنتیجه بی‌نظمی‌ اجتناب می‌کنید. سریع بودن از بی‌تحرک ایستادن و حرکت دادن دست و پا از نشستن ثابت بهتر است و باعث مصرف کالری بیشتری می‌شود. حتی هنگام استفاده از تلفن با سرعت صحبت کنید و یا در حین مکالمه راه بروید و یا این پا و آن پا شوید.

از پله استفاده کنید

اگر صعود از پله‌ها برایتان سخت است، لااقل موقع پایین رفتن از پله‌ها استفاده کنید. صعود از پله‌ها یک راه عالی برای سوختن کالری و تقویت پاها است.

نظافت منزل را با حرکات موزون انجام دهید

نظافت منزل یکی از بهترین تمرینات NEATاست. با گوش دادن موزیک و رقصیدن در حین نظافت، کالری بیشتری بسوزانید. همراه با موسیقی کمی‌ رقص و تحرک را به کار خود اضافه کنید. چه بهتر که سوزاندن کالری و انجام کار منزل، توام با شادی و موسیقی باشد.

خریدها را با دست حمل کنید

اگر منزل‌تان به تره‌بار نزدیک است سعی کنید ضمن پیاده‌روی، مواد خریداری شده را با دست حمل کنید نه با سبد خرید. این کار ضمن سوزاندن کالری بیشتر، بازوان‌تان را هم تقویت می‌کند.

از مزایای نشستن استفاده کنید

از جمله تمرینات NEAT، بلند کردن پاشنه پاها در حالی است که نشسته‌اید. این یک گزینه عالی برای کار کردن ماهیچه‌های پایینی است. قرار دادن یک کتاب بزرگ روی زانوها در حین این تمرین، هم می‌تواند به پاها مقاومت بیشتر بدهد و هم کالری بیشتری بسوزاند.

از صف‌های انتظار استفاده بهینه کنید

تبدیل کردن ایستادن در صف‌های طولانی به یک فرصت خوب برای انجام تمرینات NEAT یک ابتکار بی‌نظیر است. مثلا در حین ایستادن در بالابر، اتوبوس یا مترو می‌توانید دائم این پا و آن پا کنید.

یک توپ استقامت بخرید

نشستن بر روی توپ استقامتی می‌تواند یک تمرین عالی NEAT باشد که مطمئنا به بدن شما قدرت و استقامت می‌بخشد. چون نشستن روی توپ باعث می‌شود دائما از عضلات اصلی خود استفاده و خود را متعادل کنید. همراه با تقویت اندام میانی، توپ فرصتی فراهم می‌کند تا بتوانید کالری بیشتری بسوزانید. اگر نمی‌توانید روی یک توپ در محل کار بمانید، آن را در خانه در هنگام تماشای تلویزیون، خوردن شام، بازی کردن ویدئو و اتوکشی امتحان کنید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 351420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟