عامل حمله های میگرنی مصرف مواد قندی است

ابتلا به میگرن می‌تواند به دلیل علاقه بیش از حد افراد به دسته خاصی از مواد غذایی و یا حتی محافظت وسواس گونه از سلامت به وجود آید.کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف بیش از حد مواد قندی، شیرینی جات و آبنبات می‌تواند سبب سردرد و حمله‌های میگرنی در افراد مستعد سردرد شود، همچنین پرهیز شدید از قند و مواد شیرین نیز می‌تواند در بروز سردرد موثر باشد.

سردرد و حمله‌های میگرنی به شدت بر کیفیت زندگی افراد اثرمنفی می‌گذارد و می‌تواند در دراز مدت مسبب ابتلا به بیماری‌های چشمی، سکته مغزی، حمله قلبی، آلزایمر و حتی نابینایی موقت و دائم شود.

کارشناسان در پژوهش‌های خود دریافتند مصرف بیش از حد قند و شیرینی سبب افزایش سطح قند خون (هیپرگلیسمی) و مصرف کم قند سبب کاهش سطح قند خون (هیپوگلیسمی) می‌شود که هر دو در به هم خوردن تعادل هورمونی و بروز سردرد موثر هستند.

شکر سبب دگرگونی در تعادل هورمون‌های بدن به ویژه دو هورمون اپینفرین و نوراپی نفرین می‌شود و در نهایت با منقبض شدن رگ‌های خونی فرد دچار سردرد و میگرن می‌شود.

قند سبب سردرد نمی‌شود، اما دگرگونی سریع میزان قند در رگ‌های خونی سبب سردرد و حمله‌های میگرنی می‌شود.افراد مبتلا به دیابت Diabetes معمولاً بیش از سایرین دچار سردرد می‌شوند به ویژه زمانی که قند خون آن‌ها افت ناگهانی یا افزایش سریع پیدا کند.

ابتلا به بیماری دیابت و کنترل نشدن آن می‌تواند به رگ‌های خونی آسیب برساند و فرد را در معرض ابتلا به سردرد و حمله‌های میگرنی مزمن قراردهد.

کارشناسان به افراد دیابتی که دچار سردرد‌های شدید می‌شوند توصیه می‌کنند قند خون خود را به طور دائم کنترل کنند، زیرا دگرگونی قند خون می‌تواند سبب حمله قلبی، سکته مغزی، لخته شدن خون و آنوریسم مغزی شود.

محققان برای حفظ سلامت به افراد توصیه می‌کنند نظارت دقیق بر رژیم غذایی خود داشته باشند و به میزان متعادل از قند و شکر استفاده کنند، قطع مصرف شکر نیز می‌تواند عارضه‌های جدی برای سلامت ایجاد کند.

کارشناسان به افراد مستعد میگرن توصیه می‌کنند در زمان بروز حمله میگرن حتماً به پزشک Doctor مراجعه کنند و از درمان‌های استاندارد برای کنترل علائم بهره‌مند شوند.

برخی دیگر از دلایل بروز میگرن عبارتند از: حضور در محیط شلوغ، پرسر و صدا و دارای چراغ‌های چشمک زن، آلودگی هوا، مصرف سیگار، بروز سکته مغزی، خستگی و فشار‌های عصبی، افت قدرت بینایی، گرسنگی و تشنگی برای ساعت‌های طولانی که می‌تواند سبب حمله ناگهانی سردرد شود.

در این زمان، استراحت در محیط تاریک و بدون سر و صدا، مصرف نوشیدنی‌های خنک، استحمام با آب ولرم و کمپرس پیشانی با کیسه آب یخ می‌تواند اثربخش باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 343522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟