سبد غذایی کامل برای زنان /9 ماده غذایی که سلامت زنان را تضمین می کند

به گزارشreadersdigsetپیدا کردن رژیم غذایی زمانبر است و نیاز به آزمایش دارد، اما به جای نگرانی در مورد غذاهای خاص و یا مواد مغذی، می توانید بیشتر روی الگوی غذا خوردن خود تمرکز کنید.

در اینجا بهترین گزینه های غذایی که تمام زنان سالم باید به رژیم غذایی شان اضافه کنند، معرفی شده است:

اسفناج: خواص این سبزی برای پیشگیری از پوکی استخوان شناخته شده است و آنهم به خاطر وجود کلسیم و ویتامین دی در اسفناج. ضمنا ثابت شده ویتامین کا موجود در این سبزی یک اثر حفاظتی برای جلوگیری از شکستگی لگن دارد.

میگو: یک عدد میگوی متوسط حاوی ۷ کالری است و یک منبع غنی از آنتی اکسیدانی به نام آستاکسانتین محسوب می شود. مصرف میگو پیشگیری کننده از آلزایمر، پارکینسون، کلسترول بالا، و بیماری های قلبی است.

غلات سبوس دار: حاوی فیبرهای محلول و نامحلول ارزشمندی هستند که منجر به پیشگیری از پرخوری شده و سطح کلسترول را بهبود می بخشند. ضمنا مصرف غلات سبوس دار منجر به افزایش متابولیسم و کاهش قند خون می شود.

لوبیا: مبارزه با سرطان تنها یکی از خواص شگفت انگیز دانه های لوبیا است. مطالعات محققان دانشگاه هاروارد نشان داده مصرف این دانه ها برای چند بار در هفته، خطر ابتلا به سرطان سینه را تا ۳۴ درصد در زنان کاهش می دهد. لوبیا سرشار از مواد شیمیایی گیاهی تحت عنوان فیتواسترول و مقادیر زیادی فیبر است.

ماست کم چرب: به گزارش بنیاد ملی پوکی استخوان در ایالات متحده، زنانی که به اندازه کافی لبنیات مصرف نمی کنند، با افزایش سن و با کاهش شدید استروژن، تحت خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند. مصرف منظم ماست کم چرب در تمام وعده های غذایی علاوه بر این که سیستم گوارشی زنان را سالم نگه می دارد، منبع مفیدی برای تامین میزان کلسیم روزانه است.

گوجه فرنگی: زنان می توانند با مصرف تنها یک فنجان گوجه فرنگی خرد شده در روز، نیمی از میزان نیاز روزانه به ویتامین آ را برطرف کنند. این ویتامین برای حفظ وزن درمحدوده سالم، کنترل آکنه، جلوگیری از بروز چین و چروک پوست، و ... ضروری است. در ضمن گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها برای افزایش سیستم ایمنی بدن، محافظت از چشم در برابر آسیب های نور خورشید، محافظت در برابر سرطان سینه و بیماری های قلبی است.

زغال اخته: تمام انواع توت ها سرشار از آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با مشکلات پوستی، حفظ سلامت مغز، و ... هستند ضمن این که مواد مغذی به نام آنتوسیانین ها موجود در توت ها منجر به پیشگیری از سرطان می شود.

بذر کتان: غنی از ترکیبات استروژن تحت عنوان لیگنان است که یک سلاح بالقوه برای مبارزه با سرطان سینه محسوب می شود. حتی ثابت شده که افزودن دانه کتان به رژیم غذایی زنان مبتلا به سرطان، به طور چشمگیری منجر به کاهش سرعت رشد تومور می شود.

گردو: تحقیقات نشان می دهد مصرف منظم گردو منجر به کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی عروقی، سرطان، سکته مغزی، مرگ زودرس و ... می شود. مصرف گردو همچنین با کوچک شدن رشد سرطان سینه و پروستات مرتبط است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 342168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟