تلاش خستگی ناپذیر دانشمندان برای کشف درمان سرطان

سال ها ا ست که دانشمندان برای کشف درمان سرطان به عنوان یکی از مرگبارترین بیماری های جهان به شکل خستگی ناپذیر تلاش می کنند. دانشمندان بریتانیایی در حال توسعه یک نوع ایمن درمانی مبتنی بر سلول های خون بدست آمده از بیمارانی هستند که به شکل معجزه آسایی از سرطان نجات یافته اند.طبق اعلام این گروه از دانشمندان، نتایج اولیه از آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه نه تنها نشانه وجود درمان بهتری برای سرطان بوده بلکه درمان احتمالی می تواند برای آزمایش بر روی بیماران تا اوایل سال اینده آماده شود.

درمان جدید شامل سلول های نوتروفیل است؛ این سلول ها تشکیل دهنده بخشی از خط مقدم دفاع بدن در مقابل مهاجمان خارجی هستند.

نوتروفیل ها یا به طور مستقیم از طریق نابودی سلول های سرطان با مواد شیمیایی یا آنتی بادی ها یا به طور غیرمستقیم از طریق بکارگیری سایر سلول های سیستم ایمنی آنها را نابود می کنند.

محققان اذعان می کنند که آنها شیوه ای برای استخراج سلول های ایمنی نابودکننده سرطان از فرد دهنده خون و سپس تکثیر میلیونی آنها یافته اند.

الکس بلیث، سرپرست تیم تحقیق از کمپانی بیوتکنولوژی LIfT، در این باره می گوید: «ما فقط در مورد مدیریت سرطان صحبت نمی کنیم، ما به دنبال یک شیوه درمانی قاطع هستیم که یکبار در هفته در طول ۵ تا ۶ هفته انجام می شود.»

وی در ادامه می افزاید: «براساس مدل آزمایشگاهی و آزمایش بر روی موش ها، ما امیدواریم بیماران به بهبودی کامل برسند. هدف نهایی ما ایجاد اولین بانک سلولی نوتروفیل های قدرتمند قاتل The Murderer سرطان در جهان است.»

به گفته بلیث، «فایده اصلی درمان نوتروفیل این است که سلول های دهنده بدون هیچگونه ترس از رد جدی آن توسط بیماران دیگر می توانند استفاده شوند.»این آزمایش قرار است در اوایل سال ۲۰۱۸ با ۲۰ تا ۴۰ بیمار آغاز شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 331877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟