به این 7 دلیل باید نمک را کم کنید /نمک زیاد زوال عقل می آورد

به گزارش خبرنگار گروه ترجمه رکنا،مصرف بیش از حد نمک علاوه بر فشار خون بالا سبب می شود عضلات بدن به درستی کار نکرده و حتی اختلالات حرکتی ایجاد می کند.

مصرف بیش از اندازه نمک سبب می شود افراد همیشه احساس تشنگی داشته باشند از این رو نیاز دارند مایعات بیشتری بنوشند.چنانچه آب بیشتری در طول روز مصرف کنند این امکان فراهم می شود که سدیم اضافی از بدن پاکسازی شده و عضلات درست  عمل کنند.

تورم در برخی نواحی بدن ناشی از وجود سدیم در بدن است.افرادی که صبح ها از خواب برمی خیزند و چشمانی پف آلود دارند این احتمال وجود دارد که مصرف نمک شان بالا باشد.همچنین تورم در بازوها،مچ پا،دست و زیر چشم ناشی از مصرف نمک بیش از اندازه است.

وقتی مدام احساس تشنگی به فرد دست می دهد و مجبور است آب زیادی بنوشد از سوی دیگر دچار تکرر ادرار شده و همین مسئله سبب می شود به دلیل ادرار مکرر کلیسم بدن دفع شود.همه استخوان های بدن به خصوص دندان ها به کلسیم زیادی نیاز دارند و تشنگی های مکرر سبب پوکی استخوان می شود.

افرادی که مصرف سدیم شان بالاست مستعد مبتلا شدن به سنگ کلیه هستند.نمک زیاد در غذا سبب ساختن سنگ کلیه می شود.

نمک زیاد سبب فشار آوردن به رگ ها می شود و فشار خون بالا به شریان هایی که به مغز می رود آسیب وارد می کند.در نتیجه این افراد مستعد زوال عقل یا لخته شدن خون در بدن می شوند.

سردردهای مکرر ناشی از وجود سدیم زیاد در بدن است محققان دریافتند افرادی که مدام از سردردهای طولانی مدت گلایه دارند میزان سدیم موجود در خون شان بالا است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 324676 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟