حقایقی درمورد فیبر‌ها

 فیبرها درکنار فواید شناخته شده‌شان جلوگیری از یبوست و مشکلات دستگاه گوارش ـ تاثیرات فراوان دیگری نیز بر سلامت ما دارند.این تاثیرات، کاهش خطر حملات، سکته، سرطان‌ها، چاقی، سنگ کلیه و فشارخون بالا را شامل می‌شود. درادامه با حقایق جالبی در مورد این مواد مفید آشنا می‌شوید.

انجمن تغذیه (Nutrition)آمریکا دریافت روزانه 20 تا 35 گرم فیبر را توصیه می‌کند، اما بسیاری از ما روزانه فقط 15 گرم فیبر دریافت می‌کنیم. حرکات روده‌ای ناسالم ـ اجابت مزاج کمتر از دو تا سه بار در روز ـ از علائم مصرف کم فیبر است.

دوبرابر کردن مصرف فیبر، تاثیرات چشمگیری بزرگ خواهد داشت. رژیم غذایی غنی از فیبر از دیورتیکولوز ـ تشکیل بیرون زدگی‌های کیسه مانند در دیواره روده ـ جلوگیری می‌کند و یک رژیم غذایی کم فیبر، خطر آپاندیسیت ـ رایج‌ترین مشکلات شکمی اورژانسی ـ را افزایش می‌دهد.

مصرف (Consumption)فیبر زیاد می‌تواند برای سلامت مضر باشد. برای مثال مصرف بیش از 50 گرم فیبر در روز عوارضی مانند نفخ و اسهال را درپی دارد. این شرایط با جذب مواد معدنی مهم تداخل ایجاد می‌کند.هرچقدرفیبر بیشتری مصرف کنیم برای حرکت فیبرها در دستگاه گوارش به آب بیشتری نیاز داریم.

پزشکان معتقدند افزایش مصرف فیبر در کسانی که دریافتی پایینی دارند باید به‌تدریج صورت بگیرد تا از بروز نفخ و تشکیل گاز جلوگیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟