دومین سم سفید کشف شد

 مصرف بیش از اندازۀ شکر باعث می‌شود که «چرخۀ حیرت‌انگیزی» در سلول‌های سرطانی بوجود آید و در این چرخه گلوکز باعث فعال‌تر شدن سریع‌تر پروئین‌هایی به نام «راس» (Ras proteins) شود (نوعی از پروئین که اغلب در سلول‌های جهش یافته و بیش از حد فعالِ سرطانی وجود دارد) و به این ترتیب تولید و تکثیر سلول‌های سرطانی ادامه یابد.
 دانشمندان پیش از این نیز از وجود رابطۀ میان شکر و سلول‌های سرطانی آگاه بودند اما نمی دانستند آیا «اثر واربورگ» عامل سرطان است یا یکی از نتایج وجود سرطان.مصرف قند در سلول‌های سرطانی بیش از سلول‌های عادی است و اکنون با این کشف دانشمندان می توانند این دست از سلول‌ها را «گرسنه» نگه داشته، فعالیت آنها را مهار کنند و یا درنهایت موفق به کشتن Killing آنها شوند.
 بر اساس این یافته ها پزشکان حذف قند از برنامه‌های غذایی را به بیماران پیشنهاد خواهند کرد بویژهگروهی  از قندهایی که به سرعت متابولیزه می‌شوند مانند گلوکزها. از جمله قندهایی که به کندی متابولیزه می‌شوند می توان به لاکتوز (در محصولات لبنی) یا نشاسته (در غذاهایی مانند سیب زمینی) اشاره کرد که خطر کمتری دارند.
پروفسور تولین هشدار می دهد:" پیروی از رژیم‌های غذایی «بدون قند» درست نیست زیرا به گفته او «بدن ما به قند نیاز دارد ، مغز ما و سلول‌های بدن برای داشتن عملکرد مناسب باید از قند استفاده کند». برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 318803 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟