10 نکته تندرستی از کودکی تا بزرگسالی

پوست موز

پوست موز نه تنها یک ماده خوراکی به شمار می‌آید، بلکه سرشار از مواد معدنی، فیبر، ویتامین c و b6، پتاسیم و منیزیم است. پوست موز همچنین محتوی لوتئین است که یک آنتی اکسیدان محسوب می شود، این آنتی اکسیدان در حفظ سلامت چشم نقش مهمی ایفاء می‌کند.

نخود

نخود هر یک فنجان از آن ۵ میلی‌گرم آهن به همراه مقادیر زیادی پروتئین به بدن می‌رساند و یک گزینه هوشمندانه برای گیاه خواران محسوب می‌شود. اضافه کردن آب لیمو به نخود پخته شده، میزان جذب آهن موجود در آن را چند برابر می‌کند.

سرفه‌

گاهی اوقات، سرفه به سرما یا عفونت ارتباطی ندارد و می‌تواند به مدت چند هفته یا چند ماه طول بکشد. این ممکن است باعث نگرانی افراد شود که شاید سرفه آن‌ها نشانه ای از چیزی جدی‌تری از قبیل سرطان ریه است.

سرکه سیب

نوشیدن سرکه سیب حتی زمانی که رقیق شده است، برای افرادی که به اختلالات دستگاه گوارش مبتلا هستند، توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند موجب التهاب دستگاه گوارش شود.

دود

نتایج مطالعه محققان نشان داده که دود ناشی از خودروهای دیزلی به جنین آسیب می‌زند. زنان بارداری که در معرض دود ناشی از خودروهای دیزلی قرار می گیرند بیشتر احتمال دارد که کودکانی با دی.ان.ای آسیب دیده داشته باشند.

دل درد

ایجاد دل‌دردهای دردناک در دوران قاعدگی در نوجوانان بسیاری از مواقع با بی‌توجهی والدین همراه بوده و این افراد گمان می‌کنند که این مشکل طبیعی است، در حالی که ممکن بوده نشانی از بیماری آندومتریوز باشد. اگر آندومتریوز به موقع تشخیص داده نشود، می‌تواند در آینده سبب ناباروری فرد شده لذا با تشخیص به موقع باید از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.

یوگا

یوگای تبتی سبب بهبود کیفیت خواب، تقویت قوای جسمی، کاهش استرس و اضطراب در مبتلایان به سرطان می شود. کارشناسان امیدوار هستند با استفاده از این شیوه بتوانند شانس امید به زندگی در زنان مبتلا به سرطان را افزایش دهند تا در اثر عارضه‌های جانبی ناشی از شیمی درمانی جان خود را از دست ندهند.

کدو سبز

کدوسبز منبع خوبی از ویتامین c محسوب می شود. ویتامین c یک ویتامین محلول در آب بوده که از سلول ها در برابر رادیکال‌های آزاد، ترکیباتی که باعث اکسیداسیون DNA، چربی‌ها و پروتئین‌ها می‌شود، محفاظت می‌کند. دریافت کافیویتامین c در رژیم غذایی به ارتباطات سلول های عصبی، سوخت و ساز کلسترول و حفظ استحکام بافت‌ها کمک می‌کند.

سردرد

سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع، استفراغ، بی حالی و کاهش دید از علائم شایع سرما خوردگی و یا آنفولانزاست، اما جالب است بدانید همین چند علامت ساده گاهی می تواند جانتان را بگیرد.

سیر

سیر می تواند در برابر عفونت‌های مقاوم به دارو مانند استافیلوکوکوس، باکتری s و اورئوس و همچنین عفونت های سیستمیک خون، قلب، نخاع و یا استخوان، درمانی و مفید باشد. خواص سیر به بهبود زخم کمک می‌کند. سیر مانند یک عامل ضد باکتری عالی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318242 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟