10 میانبر به دنیای سلامتی

آرتروز

مسائل ژنتیکی و نوع فعالیت ها، نشستن روی زمین هنگام غذا خوردن، استفاده زیاد از پله ها، وزن زیاد از مهم ترین علل شیوع بالای آرتروز زانو است.

خواب عمیق

تحقیقات نشان داده است که با این هشت خوراکی می توانید خوابی عمیق را تجربه کنید

عسل

ماهی سالمون

چای بابونه

گیلاس

گردو

بادام

پنیر

کاهو

فواید آب گرم

صبحتان را با آب گرم و لیمو شروع کنید، این ترکیب بدنتان برای سوزاندن انرژی بیشتر درطول روز آماده می شود.با این راه سینوزیت نمی‌گیرید. نوشیدن آب گرم، یکی از راه‎های خانگی درمان سینوزیت و از بین بردن عفونت‌های تنفسی است.

تخم شربتی

تخم شربتی دارای مقادیر زیادی آهن، پروتئین، پتاسیم و کلسیم است که برای بیماری‌های استخوانی، تنفسی و ریوی مفید است. تخم شربتی فیبر غذایی فوق العاده‌ای دارد و به همین دلیل، برای گوارش و درمان بیماری های گوارشی مانند نفخ، یبوست، سوءهاضمه موثر است.

عسل و لیمو

عسل و لیمو از جمله موادی هستند که هر یک به دلیل خواص متعدد و ویژه مورد توجه بسیاری از متخصصان تغذیه قرار گرفته اند. هم عسل و هم لیمو دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی هستند، در نتیجه مصرف آنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

بازی کودکان

تماس دست و بدن کودک با خاک موجب آرامش و فروتنی او می شود و در ضمن، یک فعالیت بدنی نشاط آور را برای کودک و مادر فراهم می آورد, گاهی نیز کودک شلوار خود (به خصوص منطقه زانو) را پاره می کند و آن منطقه زخم می شود، این امر جدیت و صبر کودک را افزایش می دهد.

سردردهای روزانه

معمولا مردان میانسال در فصل بهار و پاییز به این نوع سردرد مبتلا می شوند. اما به طور کلی سردردها در خانم ها شایع‌تر است. شایع‌ترین سردردی که در بین مردم وجود دارد سردردهای تنشی است که ناشی از استرس و اضطراب روزانه است.

سیر

سیر ماده ای با ویژگی های ضد التهابی و ادرارآور است، که اثرات آن موجب کاهش احتباس مایع در بدن و پیشگیری از مشکلات قلبی عروقی می شود.

کم خونی

 افزایش احتمال تولد نوزاد با وزن کمتر از نرمال (کمتر از وزن طبیعی)

 افزایش احتمال زایمان زودرس

 افزایش احتمال تولد نوزاد با درجه آپگار (علائم حیاتی) پایین تر.

بیدمشک

برای آرام شدن اعصاب روزی 2 فنجان از دمکرده گل بیدمشک میل کنید زیرا شربت بیدمشک تقویت کننده قلب است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317350 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟