10 گام طلایی برای رسیدن به سلامتی

تاثیر سونا

استفاده منظم از سونا در طول هفته احتمال ابتلا به ذات الریه و عفونت های ریوی را کاهش می دهد. تحقیقات جدید نشان می دهد که عرق کردن به واسطه استفاده 2 بار در هفته از سونا می تواند خطرات بالقوه مرگبار همچون «پنومونی»(عفونت ریه) را کاهش دهد. افرادی که به طور منظم در جلسات هفتگی سونا شرکت کرده بودند، تقریبا 30 درصد کمتر از دیگران به بیماری های تهدیدکننده زندگی مبتلا شدند.

آفت دهان

التهاب روده می تواند برای اعضای مختلف بدن، درگیری هایی ایجاد کند که آفت های دهانی و عوارض کبدی و چشمی، پوستی و مفصلی از جمله آنها هستند. در برخی مواقع آفت‌های دهانی علت خاصی ندارد و در سال ممکن است یک یا دو بار رخ دهد که این موضوع می تواند در اثر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان و عوامل ویروسی و میکروبی باشد.

اختلال اضطراب

۵۹ درصد کسانی که افسردگی دارند به صورت همزمان دچار اضطراب می‌شوند و ۲۴ درصد آنها به صورت همزمان از مصرف‌کنندگان مواد مخدر Drugs هستند.

سرطان روده

یک برنامه غذایی متعادل و سلامت که شامل انواع گوناگونی از میوه ها، سبزیجات, غلات کامل، پرتئین ها و محصولات شیر کم چرب و چربی های سالم است به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک می کند و رژیم غذایی دارای چربی و کالری بالا، فیبر، میوه و سبزیجات کم، گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده زیاد، باعث بالا رفتن خطر سرطان روده می شود.

میگرن

محققان می گویند، میگرن همانند یک آتشفشان غیر فعال و خاموش است که همواره باید منتظر فوران آن بود که درد سختی را بر جان می ریزد، بیش از ۸۰ درصد افرادی که از این سردرد ضعیف کننده و مخرب رنج می برند، تاثیرحساسیت به نور (نورهراسی) را بر بیماری خود تأکید کرده اند.

از بین بردن چربی

به افرادی که مراسمی در پیش رو دارند و می خواهند لاغر شوند توصیه می شود که طی 24 ساعت می توانند به خواسته خود برسند و طی یک شب چند کیلو از چربی های شکم شما دفع خواهد شد و دیگر استرس چاقی را نخواهید داشت .طی این رژیم بدن شما بیشتر و بیشتر سم زدایی می شود و تمام سموم داخل خون شما از بین می رود .

رژیم غذایی

8 صبح – یک لیوان آب آشامیدنی را با آب لیمو بنوشید. 10 صبح – یک لیوان آب را با آب پرتقال یا سیب بنوشید. 12 صبح – یک فنجان چای سبز. 1 بعد از ظهر – یک لیوان آب سرد با آب هویج. 3 بعد از ظهر – نوشیدن یک فنجان چای سبز. 5 بعد از ظهر – یک لیوان آب با آب هر میوه ایی که خودتان در اولویت قرار می دهید بنوشید. 7 شب- یک فنجان دیگر چای سبز بخورید. 9 شب – یک لیوان آب با آب میوه گریپ فروت بنوشید. 10 شب – برنامه رژیم غذایی را با یک لیوان آب گرم با آب لیمو، همانطور که در ابتدا از آن استفاده کردید، پایان دهید.

نوشابه و آب پرتقال

پس از خوردن خوراکی های اسیدی مثل آب پرتقال، نوشابه یا نوشیدنی های ترش به هیچ وجه مسواک نزنید و تنها دهان را با آب بشویید، مواد اسیدی دندان ها را نرم تر می کند و مسواک زدن باعث ساییدگی و از بین رفتن آن ها خواهد شد. همچنین بعد از مصرف آبمیوه های پالپ دار نیز باید از نخ دندان استفاده کنید. همچنین به کودکانی که عادت دارند در آخر شب شیر بخورند نیز توصیه می شود که حتماً بعد از خوردن شیر نسبت به تمیز کردن فضای دهان اقدام کنند و بلافاصله بعد از مصرف شیر نخوابند.استفاده از خوراکی های فیبردار مثل هویج می تواند در نگهداری سطح لثه مؤثر باشد.

یک ساعت ورزش Sport

مطالعات جدید نشان داده است که حداقل یک ساعت ورزش در طول هفته می تواند از ابتلا به افسردگی جلوگیری کند و در مقابل ورزش نکردن خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد.

سیستم ایمنی

با تغییر فصل زمان تقویت سیستم ایمنی بدن است.بهترین منابع تقویت سیستم ایمنی بدن مواد طبیعی موجود در طبیعت است.نوشیدن آب، سبزیجات خام، سیر، قارچ، عسل، ویتامین B ،C ،D ،E توصیه می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 316499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟