10 نکته روی خط سلامت

مصرف گوشت قرمز به طور منظم نه تنها خطر ابتلا به نقرس را افزایش می‌دهد، بلکه با افزایش التهاب در بدن، عملکرد روده‌ها را نیز مختل کند. 

غذاهای سرخ شده 
این غذا‌ها که بسیار خاصیت اعتیاد آور دارند، در طولانی مدت باعث اختلالات متابولیکی و مشکلات وزن می‌شوند. این غذاها روده را تحریک می‌کنند و اسید معده را افزایش می‌دهند. همچنین مشکلاتی از قبیل ریفلاکس ایجاد می‌کنند. افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر، گاستریت و دیگر اختلالات گوارشی باید از این غذا‌ها به شدت اجتناب کنند.

لبنیات 
محصولات لبنی مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کنند.افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند، باید از مصرف آن‌ها اجتناب کنند. چربی، لاکتوز و سایر پروتئین‌های لبنیات به طور مستقیم بر سلامت روده‌ها تاثیر می‌گذارند و میکروبیوم آن‌ها را تغییر می‌دهند. لبنیات پرچرب همچنین منجر به التهاب و سایر مشکلات گوارشی در بدن می‌شوند. 

غذاهای تند 
فلفل از جمله غذاهایی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از شما در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. با این حال مصرف بیش از حد غذاهای تند سبب التهاب جدی در پوشش معده و روده شما می‌شود و این روند برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند خطرناک است. 

قهوه و نوشابه 
قهوه و سودا با افزایش ریفلاکس اسید و التهاب روده ارتباط دارند. این نوشیدنی‌ها با مقادیر بالای شکر و مواد افزودنی، باعث اسهال و دردهای شدید شکمی می‌شوند.

کنسرو 
مواد مغذی غذهای کنسرو و پردازش شده بسیار کم هستند و این غذا‌ها سرشار از مواد افزودنی هستند که سلامت روده را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهند. مواد افزودنی این محصولات خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک، سندرم روده تحریک پذیر و انواع مختلف سرطان‌ها را بالا می‌برند.

فشارخون
فشارخون‌ بالا یک قاتل The Murderer خاموش است و به رگ‌های خونی آسیب وارد کند، که به شکل‌گیری بیماری قلبی، بیماری کلیوی، سکته مغزی و مشکلات سلامت دیگر منجر می‌شود.برای زیر کنترل داشتن فشارخون خود می‌توانید مصرف ماست کم‌چرب را مد نظر قرار دهید.

زردچوبه 
آرتریت یک اختلال مفصلی است که موجب ملتهب‌شدن یک یا تعداد بیشتری از مفاصل می‌شود. بیش از 100 نوع از آرتریت وجود دارند و این شرایط می‌تواند موجب شکل‌گیری درد شدید در مفاصل شود. 

چغندر 
ابتلا به کم‌خونی یا آنمی روندی افزایشی را در جهان دنبال می‌کند. کم‌خونی زمانی رخ می‌دهد که تعداد گلبول‌های قرمز خون کمتر از حد عادی باشد. بنابر گزارش سازمان بهداشت جهانی، کم‌خونی 1.62‌میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد که حدود 24.8‌درصد از جمعیت جهان را شامل می‌شود.هنگامی که به کم‌خونی مبتلا هستید، خون نمی‌تواند اکسیژن کافی برای عملکرد بهینه اندام‌ها و بافت‌ها را تامین کند.چغندر یکی از بهترین موادغذایی برای مقابله با کم‌خونی است. 

موز
موز در بهبود مشکلاتی مانند ناراحتی معده، معده‌درد و اسهال بسیار موثر است.این میوه حاوی پکتین، یک فیبر محلول است که با مایعات در روده پیوند تشکیل می‌دهد. از این رو، موز به تنظیم اجابت مزاج کمک می‌کند و مدفوع را سفت می‌کند. 
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 311453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟