خواص پوسته هسته آووکادو کشف شد

پژوهشگران دانشگاه تگزاس بتازگی دریافتند پوسته‌ هسته آووکادو دارای خواص درمانی و کاربردهای فراوانی در صنعت ساخت لوازم آرایشی است. در این پژوهش، ابتدا پوسته خشک‌شده 300 هسته آووکادو پودر شد و پودر حاصل که حدود 600 گرم بود، به‌روش کروماتوگرافی گازی ‌ـ ‌طیف‌سنجی جرمی مورد بررسی قرار گرفت تا تمام ترکیبات شیمیایی موجود در پوسته و هسته آووکادو آشکار شود.

نتایج این بررسی نشان داد پوسته هسته آووکادو دارای الکل بِهِنیل است که در ساخت داروهای ضدویروسی کاربرد دارد. پژوهشگران همچنین مشاهده کردند پوسته هسته آووکادو دارای هِپتاکوزان است که می‌تواند از رشد سلول‌های تومور جلوگیری کند و نیز از مقادیری دودِکانوئیک اسید برخوردار است که از خطر ابتلا به تصلب شرایین می‌کاهد.

افزون بر اینها، پژوهشگران از وجود بیس فتالات در موم هسته آووکادو خبر دادند که به‌عنوان نرم‌کننده در ساخت لوازم آرایشی کاربرد دارد.البته نتایج فوق به این معنی نیست که از فردا می‌توانید پوسته هسته آووکادو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید! پژوهشگران با وجود شناسایی ترکیبات سازنده پوسته هسته آووکادو هنوز در تلاشند راهکارهای بهره‌گیری از این ترکیبات را در مصارف صنعتی کشف کنند، اما از خودِ میوه آووکادو که سرشار از خواص تغذیه‌ای است، نباید غافل شد.

صد گرم از این میوه مغذی، مقادیر قابل‌توجهی ویتامین‌ و مواد معدنی دارد. به‌علاوه، با مصرف هر صد گرم آووکادو حدود 160 کالری، دو گرم پروتئین و 15 گرم چربی‌های مفید به بدن می‌رسد. چربی موجود در این میوه، از نوع اسیدهای چرب غیراشباعی است که به‌طور مثال در روغن زیتون یافت می‌شود، با این حال مصرف روزانه یک عدد آووکادوی کامل کمی زیاده از حد است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 310808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟