10 نکته روی خط سلامت

 سر درد کودکان

نسبت به درد در ناحیه گردن، گرفتگی گردن و یا سر درد همراه با تب، بسیار هوشیار باشید، زیرا این علائم می توانند نشانگر مننژیت در کودکان باشند.

تومور مغزی

 توانایی صحبت کردن و قدرت شنوایی  تحت تاثیر  تومور مغزی قرار می گیرد . هرچند گوش‌ها نقش مهمی در شنوایی دارند، اما این مغز است که در نهایت صدا را پردازش می‌کند. این به معنای آن است که گوش و ساختار داخلی آن شرایط خوبی داشته باشند، اما مسیرها و گیرنده‌های موجود در مغز این گونه نباشند.یک نوع از تومور که  قدرت شنوایی را تحت تاثیر قرار می دهد به نام نوروم آکوستیک شناخته شده که ممکن است یک یا هر 2 گوش را تحت تاثیر قرار دهد.آزمایش‌ها در این زمینه از دست دادن شنوایی در فرکانس‌های بالا و همچنین تشخیص ضعیف واژه‌ها را نشان داده‌اند. تومورها می‌توانند یک منطقه کوچکتر، جایی که سیستم‌های رله شنوایی قرار دارند را تحت تاثیر قرار دهند یا اثرات جمعی مانند ایجاد فشار یا حتی حرکت مغز را با توجه به اندازه خود شکل دهند.

 پیاز قرمز

افزایش سرعت دفع آب و سموم بدن، کمک به درمان آرتریت روماتوئید و نقرس از خواص پیاز قرمز است.

پیشگیری  از سرطان

دانه کدو تنبل غنی از روی است؛ یک ماده معدنی که به عقیده متخصصان نقش مهمی در ارتقای سلامت پروستات دارد و از بزرگ شدن پروستات نیز جلوگیری می کند. سایر منابع غنی از روی عبارتند از گوشت، شیر و فرآورده های لبنی، غلات کامل.

فشار خون

نقش روغن زیتون در فشار خون زنان جوانی که فشار خون متوسط رو به بالا داشتند بررسی شده است؛ محققان اسپانیایی در یک دوره‌ چهار ماهه، رژیم غذایی‌ را که به دلیل داشتنِ روغن زیتون، حاوی مقادیر زیادی پلی‌فنول بود و رژیم‌های غذایی دیگری را که عاری از پلی‌فنول بودند مطالعه کرده و تأثیر هر کدام را بر فشار خون مقایسه کردند.روغن زیتون که سرشار از پلی‌فنول است فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را خصوصا در خانم‌هایی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، کاهش می‌دهد.

عفونت استخوانی

بررسی ها نشان می دهد، وجود یک نوع باکتری در گلو با عفونت مفصلی و استخوانی در کودکان مرتبط است؛ بیشتر عفونت های استخوانی و مفصلی در کودکان از انواع باکتری ها همچون استافیلوکوک و استرپتوکوک ناشی می شود اما اکنون متخصصان قادر هستند در تشخیص باکتری های عامل عفونت عملکرد بهتری داشته باشند.

 شادی در زندگی

شادی یودیمانیک، نوعی از شادی است که از مصرف چیزی به دست نمی‌آید بلکه از یک تلاش مداوم در راستای به‌دست‌آوردن نتیجه‌ای بزرگ‌تر و مهم‌تر به دست می‌آید؛ یعنی همان شادی‌ که جهت تلاش برای معنادادن به زندگی به دست می‌آوریم، مانند فعالیت‌های اجتماعی و کارهای خیری‌ که برای بهترشدن زندگی خود یا دیگران انجام می‌دهیم. در مطالعات انجام شده، دانشمندان در علوم مختلف تلاش کرده‌اند تأثیرات رفتارهای اجتماعی را روی سلامت روانی و فیزیکی افراد ارزیابی کنند.محققان این پژوهش های علمی می‌گویند نکته جالب، تأثیر احساسات برآمده از فعالیت‌های اجتماعی روی ژن‌ها و سلول‌ها است که مثلا می‌توان تأثیر تخریبی استرس، افسردگی و غم را به شکل پایین‌آمدن سطح التهاب ژن‌ها و ناتوان‌شدن سلول‌های سفید دید.

چاقی

اگر افراد دچار بیماری زمینه ای مانند کم کاری تیروئید، کیست تخمدان نباشند در اکثر موارد به دلیل اینکه انرژی دریافتی از غذاهای مختلف در وعده های سه گانه یا میان وعده ها از انرژی مصرفی بیشتر است فرد چاق می شود.افرادی که عادت دارند غذای خود را در چند دقیقه و سریع میل کنند بین انرژی دریافتی و مصرفی تعادل برقرار نمی شود و فرد افزایش وزن پیدا می کند.

ادویه زرد

زردچوبه دارای ماده فعالی به نام کورکومین است که از ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضد انعقاد خون و ضد التهاب قوی سود می برد.نیروی که توسط جریان خون روی دیواره رگ های خونی وارد می شود به عنوان فشار خون شناخته می شود. فشار خون بالا خطر ابتلا به نارسایی قلبی، بیماری عروق کرونر، نارسایی کلیوی، و سکته مغزی را افزایش می دهد. مصرف زردچوبه مقدار زیاد از آن می تواند موجب مشکلات معده از جمله اولسرها شود.پایین‌آمدن سطح التهاب ژن‌ها، پاسخ و عکس‌العمل ضدویروسی آنها را کاهش می‌دهد و می‌تواند باعث خستگی شود.

 تماشای تلویزیون

 

بررسی ها نشان می دهد افراد سنگین وزن با کاهش مدت زمان تماشای تلویزیون می توانند روزانه 119 کالری بیشتر بسوزانند. از بین رفتن 119 کالری در روز به معنای 6 کیلو وزن کم کردن در سال است! اگر تماشای تلویزیون را با چند کار دیگر همزمان انجام دهید، نتیجه خیلی بهتری کسب می کنید و کالری بیشتری می سوزانید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 310525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟