فواید شگفت انگیز یوگا برای ذهن و بدن

یوگا نفس کشیدن را تنظیم می‌کند، تمرکز را افزایش می‌دهد و باعث ریلکس کردن و از بین بردن استرس می‌شود. باور بر این است که انجام دادن حرکت یوگا فواید زیادی برای ذهن و بدن دارد. در این مقاله به تعدادی از فواید یوگا بر پایه علم، اشاره شده است.
کاهش اضطراب
افراد زیادی ورزش Sport و تمرینات یوگا را برای کنترل اضطراب انتخاب کردند. کاملا قابل توجه است که تعداد زیادی از تحقیقات روی این موضوع کار کرده‌اند و نتایج جالبی‌ داشته‌اند. در یک مطالعه بین افراد مبتلا به اضطراب نشان داده شده که دو بار تمرین یوگا در هفته به مدت دو ماه علائم اضطراب و استرس را به میزان قابل توجهی‌ کاهش داده است. مکانیسم اینکه چگونه یوگا اضطراب را کاهش می‌دهد کاملا مشخص نیست اما به هر حال یوگا می‌تواند اضطراب را کاهش دهد.
کاهش بروز التهاب در بدن
علاوه بر بهبود وضعیت ذهنی‌ ورزش یوگا می‌تواند جسم شما را نیز بهبود دهد به ویژه با کاهش دادن میزان التهاب در بدن. التهابات در بدن به ویژه نوع مزمن آن در بروز بیماری‌های مرتبط با التهاب به ویژه مشکلات قلبی، دیابت و سرطان در ارتباط است. در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۵ بین ۲۱۸ نفر که به دو گروه تقسیم شدند، افرادی که ورزش یوگا را به صورت منظم انجام داده‌اند، نشان داده شد که گروهی که ورزش یوگا انجام دادند در مقایسه با گروهی که ورزش‌های مقاومتی داشتند، میزان مواد التهابی کمتری در خون دارند.
بهبود سلامت قلب و عروق
قلب شما یک عضو حیاتی و مسول رساندن خون و تمام مواد حیاتی و مغذی به سرتاسر بافت بدن است. مطالعات نشان داده است که یوگا می‌تواند خطر بروز بیماریهای قلبی را به میزان قابل توجهی‌ کاهش دهد. نتایج به دست آمده از تحقیقات بین افراد بالای ۴۰ ساله که تمرینات یوگا انجام می‌دادند نشان داده است که فشار خون و تپش قلب در آنها بسیار بهتر صورت می‌گیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟