کاهش تورم بدن با مصرف مواد مدر

به آب اضافی داخل بدن آب حبس شده گفته می‌شود و معمولا باعث می‌شود که احساس تورم کنید، پاها زانوها و دست‌های شما باد کند یا متورم باشد.دلایل مختلفی‌ سبب حبس شدن آب در بدن می‌شود از جمله برخی‌ بیماری‌های که می‌تواند خطرناک نیز باشد مثل مشکلات قبلی و کلیه. اما بسیاری از افراد نوع خفیف احتباس آب در بدن را تجربه می‌کنند که معمولا به علت اختلالات هورمونی، دوران ماهیانه زنان و همینطور پرواز طولانی‌ مدت است. اگر احساس می‌کنید که آب زیاد در بدن شما حبس شده، مصرف مواد غذایی مدر می‌تواند به شما کمک کند. اما در موارد شدید باید حتما به پزشک مراجعه کنید. در این مقاله به تعدادی از مواد غذایی طبیعی که ادرار آور هستند اشاره کردیم:
قهوه
قهوه یک نوشیدنی‌ بسیار محبوب است که میتواند فواید زیادی برای سلامت داشته باشد. همینطور یک ماده ادرار آور طبیعی و قوی است. میزان در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم کافئین در بدن در حدود ۲ تا ۳ فنجان اثر ادرار آور دارد. این به این معنی‌ است که یک فنجان قهوه معمولا دارای این اثر در بدن نیست. به علاوه این که اگر قهوه به صورت مداوم می‌نوشید احتمال اینکه به اثر آن در بدن مقاومت پیدا کنید بسیار زیاد است.
عصاره قاصدک
عصاره قاصدک که به صورت مکمل گیاهی در داروخانه وجود دارد از مواد مدر قوی به شمار می‌رود. احتمال این هست که اثر این ماده غذایی به علت وجود میزان بالا پتاسیم در بدن باشد. پتاسیم بالا سبب ارسال پیام به کلیه می‌شود تا سدیم بیشتر از بدن خارج شود.
گیاه سرده
گیاه سرده یک ماده طبیعی است که مصرف گیاهی زیادی دارد. از این گیاه به عنوان دارو و سایر موارد درمانی استفاده می‌شود. جدا از مصرف تجاری تعداد کمی‌ از مطالعات روی این ماده انجام شده است. در یک مطالعه محدود بین ۳۶ مرد نشان داده شد که گیاه سرده دارای اثر ادرار آور بسیار قوی است.
جعفری
گیاه جعفری شاید معروفترین گیاه ادرار آور است. به صورت معمول، از این گیاه به صورت دمنوش برای افزایش تولید ادرار استفاده می‌شود.
هیبیسکوس
هیبیسکوس از خانواده گیاهانی است که معمولا رنگ بسیار قوی و روشن دارند. کاسبرگ این گیاه برای تولید چای و دمنوش استفاده می‌شود. اگرچه که شواهد محدودی وجود دارد اما بسیاری بر این عقیده هستند که این گیاه حاوی فواید برای سلامتی است مثل کاهش دهنده فشار خون بالا. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 301916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟