7 روش‌ تیز کردن چاقو که در آشپزی به درد می خورد

به گزارش رکنا، اگر چاقوی آشپزخانه کند شد چه کار می‌کنید؟ طبیعتا جواب این سوال این است که با یک چاقو تیز کن آن را تیز می‌کنیم. اما اگر در جایی باشید که دسترسی به چاقو تیزکن نباشد چه؟

در این مطلب همراه ما باشید تا چند روش خلاقانه برای تیز کردن چاقو را به شما بگوییم.

۷ ترفند ساده ولی خلاقانه برای تیز کردن چاقو

بهتر است هنگامی که چاقوی شما کند شد از همان چاقو تیز کن برای تیز کردن آن استفاده کنید اما گاهی پیش می‌آید که خارج از خانه یا مثلا در مسافرت هستیم و لازم است که چاقویمان را تیز کنیم. در این صورت می‌توانیم به یکی از روش‌های زیر عمل کنیم.

۱- استفاده از نعلبکی

این یک روش ساده است که شاید دیده باشید. می‌توانید از پشت نعلبکی استفاده کنید و چند بار لبه چاقو را به صورت مماس روی آن بکشید تا تیز شود.

۲- استفاده از جوهر روزنامه

این یک ترفند عجیب است اما شما می‌توانید با استفاده از یک روزنامه چاقویتان را تیز کنید. می‌توانید لبه چاقو را روی نوشته‌های روزنامه بکشید. کربن موجود در جوهر باعث تیز شدن لبه چاقو می‌شود.

۳- استفاده از یک چاقوی دیگر

برای این کار می توانید لبه دو چاقو را به یکدیگر بکشید این کار باعث می‌شود چاقوی شما کاملا تیز شود.

۴- استفاده از لبه کارتن یا مقوا

چاقو را از طول به لبه مقوا یا کارتن بکشید. با این کار هم لبه چاقو تیز و هم تمیز می‌شود.

۵- استفاده از لیوان یا شیشه شکسته

لبه شکسته لیوان یا شیشه هم به خوبی می‌توانند چاقوها را تیز کنند. چند بار چاقو را به لبه شکسته شیشه بکشید و نتیجه فوق‌العاده آن را ببینید.

۶- استفاده از سطح جاده

اگر در مسافرت و جاده بودید می‌توانید از سطح بتونی جاده استفاده کنید و چاقو را به آن بکشید. دقت کنید که سطح جاده کمی صاف‌تر باشد تا به چاقو آسیبی وارد نشود.

۷- استفاده از بشقاب چینی

پشت بشقاب‌های چینی یا سرامیکی نیز لبه‌ای دارد که می‌توانید با استفاده از آن لبه چاقوی‌تان را تیز کنید. کافیست چند بار چاقو را از طول به لبه پشت بشقاب بکشید.

منبع: مجله اکالا

کدخبر: 986074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟