آموزش 4 مدل دسر یلدایی / فیلم

به گزارش رکنا، به مناسبت شب یلدا به شما عزیزان 4 مدل دسر شب یلدا را آموزش داده ایم که به شرح زیر است.

دسر هندوانه

برای این مدل دسر احتیاج داریم به قالب میان تهی، 3 بسته ژله کیوی را به همراه 3 لیوان آب جوش و کمی رنگ مخلوط کرده و هم می زنیم تا ذرات ژله حل شود. می گذاریم کنار تا خنک شود. یک و نیم لیوان شیر به دمای محیط رسیده را به آن اضافه می کنیم (ژله و شیر باید هم دما باشند وگرنه شیر می برد). داخل قالب ریخته می گذاریم 4،5 ساعت داخل یخچال تا ببندد و بعد از قالب خارج می کنیم.

دسر انار

یک بسته ژله انار را به همراه یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و می گذاریم کنار تا کامل خنک شود و وسط حفره خالی می ریزیم و می گذاریم یخچال تا ببندد. از وسط نصف می کنیم و با مخلوط آب و رنگ سبز به دسرمان طرح هندوانه می دهیم. رویش شکلات چیپسی می گذاریم و یک نوار باریک از فوندانت بین رنگ سبز و قرمز قرار می دهیم.

دسر پف پفی هندوانه

یک بسته ژله انار را به همراه یک قاشق سوپ خوری شکر و 1/5 قاشق سوپ خوری پودر ژلاتین و 1/3 پیمانه آب مخلوط کرده و روی حرارت غیرمستقیم به مدت ۱۵ دقیقه بن ماری می کنیم. یک قاشق چای خوری گلوکز اضافه کرده و مخلوط می کنیم. بعد با همزن می زنیم تا رنگش روشن شود. داخل قالب می ریزیم و 15 دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا خودش را بگیرد، برای رنگ سفید ژله آلوئه ورا را به همین روش آماده کرده و روی قسمت قبلی می ریزیم. یکربع در یخچال می گذاریم و بعد ژله کیوی را به روش قبل آماده کرده و روی لایه سفید می ریزیم و به مدت یک ساعت در یخچال می گذاریم و بعد از قالب خارج کرده و برش می زنیم.

دسر برفی

دو قاشق غذاخوری سرپر آرد و 2 قاشق غذاخوری سرپر نشاسته ذرت را به همراه 3 قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق چای خوری وانیل  و 30 گرم کره و 2/5 لیوان شیر مخلوط کرده و روی حرارت ملایم برای 10 دقیقه هم می زنیم، 50 گرم شکلات سفید و نصف بسته ژله آلوئه ورا ( 50 گرم) و 2 قاشق غذاخوری سر پر خامه صبحانه را اضافه کرده و هم می زنیم تا غلیظ شود، داخل لیوان یا فنجان می ریزیم. حتما از قبل با آب خیس کنید و داخل یخچال می گذاریم یک شب بماند تا ببندد. بعد خارج می کنیم و داخل پودر نارگیل می غلتانیم.

کدخبر: 955821 ویرایش خبر
لینک کپی شد
الهه غلامی
آیا این خبر مفید بود؟