طبیعی لاغر شوید

کاهش وزن یکی از کارهای بسیار دشوار است.

مخصوصا زمانی که شما سلامت هستید و فقط اندام نامناسب دارید.

ممکن است بارها هزینه های بسیار سنگین برای قرص ها و داروهای متعدد متحمل شده باشید تا کمی از وزن تان را پایین بیاورید.اما پس از مدتی با قطع داروها یا برگشت به رژیم غذایی مجدد به حالت اول بازگشته باشید. سوخت وساز در بدن شما نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. با خرید پودرهای انرژی زا و لاغر کننده و… نمی توانید سوخت و ساز بدنتان را بالا ببرید.

اگر می خواهید چربی ها در بدن شما انباشته نشوند باید سعی کنید محیط بدنتان را چربی سوز کنید و این کار با علم نحوه کارکرد اندام ها و رژیم مناسب به دست می آید.

کبد شما تحت تاثر متابولیسم بدن شماست

حتما می دانید که کبد مسولیت مهمی در بدن دارد. کبد ۷۵ درصد هورمون تیروئید بدن شما را تولید می کند. با استفاده از غذاهای فرآوری شده، الکل، قند یا سایر مواد غذایی که حکم سم را در بدن شما دارد، شروع به عرق کردن می کنید.

می دانید چرا؟ به این دلیل که کبد جهت دفاع بدن در برابر این سموم به سرعت شروع به فعالیت کرده و هورمون های مربوط به تیروئید را تولید می کند.

این عامل نفخ شکم، مشکلات خواب، کمبود انرژی و . . . را همراه دارد. قطع کردن مصرف این مواد غذایی به شما کمک می کند کبد سالم بماند و سوخت و ساز به درستی صورت بگیرد.

اتاثیر غده فوق کلیوی

غدد آدرنال مسئولیت ترشح هورمون را در بدن به عهده دارند.و حتما می دانید که اگر هورمون ها در بدن درست عمل کنند، سوخت و ساز بدن درست و بی عیب و نقص انجام می شود.

روشهایی برای ترشح صحیح و کافی آدرنالین وجود دارد.

مانند تغذیه سالم، ورزش و یک سری عادات.

یک زندگی کم تحرک، استفاده از مواد غذایی فقیر، استرس و پر کردن بدن با مواد سمی سبب کم کاری هورمون ها و ذخیره چربی می شود.

تاثیر تیروئید در متابولیسم

این غده بسیار مهم در بدن معمولا به کار سوخت و ساز آهسته و پیوسته مشهور است.

اما در حقیقت می توان گفت تیروئید، سوخت و سازی که توسط بخشهای مختلف بدن انجام می شود را تحت کنترل خود دارد.

تیروئید میزان هورمون در بدن را کنترل می کند و کمی یا زیادی هورمون را به حد تعادل می رساند.بنابراین اگر خود دستگاه تیروئید درست عمل نکند مدیریت کنترل هورمون ها از بین می رود.با کم کردن استرس و ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم می توان تا حد زیادی تیروئید را سالم نگه داشت.اگر شما عواملی را در بدن خود تحت کنترل قرار دهید بی شک می توانید اضافه بار کبد و تنظیم کارکرد تیروئید و عملکرد بسیاری دیگر از بخشهای بدن را سالم نگه دارید.

این کار در کنار ورزش سبک و مداوم همراه با یک تغذیه دور از قند و چربی و فرآوری شده می تواند بدن شما را به جای چربی ساز، چربی سوز کندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 237621 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟