عوارض جبران ناپذیر  استفاده از ریمل های تقلبی

دکتر رویا تالاری گفت: ریمل هایی که در بازار Store وجود دارند به دو صورت وارداتی و تولید داخل هستند که ریمل های وارداتی باید برچسب اصالت داشته و مصرف کنندگان با استعلام شماره ای که بر روی آن درج شده از اصل و تقلبی بودن آن اطلاع داشته باشند. همچنین ریمل های تولیدی نیز باید پروانه بهداشتی ساخت و دیگر مشخصات بر روی آنها درج شده باشد.  مصرف کنندگان ریمل خود را حتما از داروخانه ها و فروشگاه های معتبر تهیه و از دستفروش ها خرید نکنند.
تالاری ادامه داد: چشم یکی از حساس ترین اعضای بدن است و نیاز به مراقبت خاص دارد. حساسیت چشم به حدی است که بر اثر عوامل محیطی مانند اشعه مضر آفتاب، کم خوابی، تغذیه نامناسب، عوامل استرس زا و لوازم آرایش نامرغوب به سرعت آزرده شده و دچار پیری زودرس می شود.
رئیس اداره نظارت و ارزیابی تولید فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: عوارض عمده که از مصرف ریمل و خط چشم تقلبی در مصرف کننده ایجاد می شود، آبریزش، خارش و پف و سوزش چشم و حتی التهابات شدید می شود. سلول های پوست دور چشم بسیار نازک و حساس هستند و مواد شیمیایی به راحتی جذب آن می شود، در چنین شرایطی احتمال عفونت های چشمی نیز بالا می رود. در موارد شدیدتر احتمال ایجاد لکه در قرنیه و اشکال در بینایی را بوجود می آوردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 285190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟