با این دانه طبیعی بوی بد دهانتان را از بین ببرید!

شما اگر به دنبال یک مواد غذایی و دارویی برای خوشبو کردن دهان خود هستید می توانید بر روی زیره حساب ویژه ای باز کنید.
استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: جویدن مقداری زیره برای از بین بردن بوی بد دهان، بوی سیر و پیاز بسیار مفید است.
سعیده علیزاده ضمن بیان این مطلب افزود: قسمت مورد استفاده زیره، میوه های آن است که به طور مستقیم از آن و یا از اسانس آن، استفاده های بسیار زیاد به عمل می آید.
وی گفت: دانه زیره موجب تحریک ترشح آنزیم‌هایی در غده پانکراس (لوزالمعده) می‌شود که به نوبه خود به جذب ریز‌مغذی‌ها کمک می‌کند. علیزاده ادامه داد: زیره سبز قدرت مقابله با انواع آلودگی‌های باکتریایی و قارچی را هم دارد و برای همین در صنایع غذایی مورد استفاده فراوان قرار می‌گیرد. استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: زیره سرشار از ویتامین‌های B1، B2، B3، C و همچنین املاح معدنی مختلف مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و سدیم است.
وی افزود: مصرف زیره سبز منجر به با افزایش سوخت و ساز بدن و کم شدن بروز چاقی می‌شود. علیزاده تاکید کرد: زیره ادویه‌ بسیار مناسبی برای هضم غذا، سم‌زدایی از بدن و می‌تواند مشکلاتی مانند اسهال، تهوع و کسالت صبحگاهی و سرماخوردگی را درمان نماید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 255583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟