دزدان بدشانس در ایستگاه آخر / به 30 تبهکاری در تهران اعتراف کرد + عکس

به گزارش رکنا، آنها 3 نفر بودند.3 همدست که بیش از 30 گوشی قاپی کرده بودند و لابد بعد از این همه سرقت سوار کار بودند! دستشان راه افتاده بود و قاپیدن گوشی های مردم برایشان مثل آب خوردن شده بود.لابد با هم کنار آمده بودند و می دانستند که که گوشی ها را به چه کسی بفروشند و با پول آن چه کنند و چطور بین خودشان تقسیم اش کنند.

شاید با خودشان فکر می کردند که روی ریل حرکت قرار دارند و با سرعت پیش می رفتند.اما فکرش را هم نمی کردند که همین با سرعت راندن ناگهان آنها را به دیوار می زند و در جایی که فکرش را نمی کنند دیگر نمی توانند قسر در بروند!

شگرد تکراری دزدان بدشانس

ماجرای باند سارقان گوشی تلفن همراه از این قرار بود که 3 جوان که پیش از این سابقه شرارت و سرقت داشتند در محله های مختلف شهر تهران افرادی را که در حال صحبت با تلفن همراه بودند شناسایی می کردند.بعد یکی از آنها در فرصتی مناسب از کنار آن فرد عبور می کرد و گوشی را می قاپید و پا به فرار می گذاشت.رفقایش کمی جلوتر با موتور منتظر او بودند و سوار می شد و از محل سرقت دور می شدند.راکبان موتور مسلح به چاقو بودند تا اگر خطری آنها را تهدید کرد از آن چاقو استفاده کنند.

آنها به همین شیوه بیش از 30 گوشی ربوده بودند اما گاهی هم طعمه های خود را در محلی نزدیک به اتوبان و خیابان های عریض شکار می کردند و با خودرو پا به فرار می گذاشتند.استفاده از خودرو به آنها کمک می کرد تا در سیل ماشین های عبوری دیگر گم شده و شناسایی آنها سخت تر شود.تا اینکه یک حادثه دست آنها را رو کرد و هر 3 نفرشان دستگیر شدند.

دستگیری سارقان خودرو بعد از تصادف

هفته قبل خودروی پراید در حالی که با سرعت در یکی از اتوبان های جنوب تهران می راند با خودروی دیگری بشدت برخورد کرد که سبب شد راننده مجروح شود.

در حالی که رهگذران و خودروهای عبوری با دیدن صحنه تصادف به سرعت برای کمک به مجروحین شتافتند در کمال ناباوری مشاهده کردند که دو سرنشین دیگر خودرو که نسبت به راننده حال مساعدتری داشتند پا به فرار گذاشته و از مهلکه گریختند.

رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و راننده مجروح به بیمارستان منتقل شد و بیمار به کما رفت.حتی تا کنون هم در وضعیت کما قرار داشته و حال وخیمی دارد.اما این تصادف راز سرقت های سریالی باند گوشی قاپ را فاش کرد و مشخص شد سرنشینان این خودرو همان اعضای باند سارقان بودند که با خودرو اقدام به فرار از محل سرقت کرده بودند.عجله آنها برای دور شدن از محل سرقت منجر به بروز سانحه تصادف شد و بعد از جراحت شدید راننده همدستان او پا به فرار گذاشته بودند.

کشف گوشی های سرقتی از داخل ماشین اولین سرنخی بود که ماموران پلیس برای فاش کردن راز سارقان پیدا کردند.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلس آگاهی تهران در تشریح جزئیات این خبر به خبرنگار ما گفت:«در آخرین سرقتی که اعضای این باند مرتکب شدند زمانی که در حال فرار از محل سرقت بودند، با خودرویش تصادف کردند که یکی از سارقان بشدت مجروح شده و به وضعیت کما رفت.شواهد و ادله ای که بر جا ی مانده بود سبب شد که کارآگاهان ما پی به سرقت های سریالی این فرد و همدستانش ببرند.در حالی که همدستان فرد مجروح از صحنه تصادف گریخته بودند اقدامات لازم جهت یافتن ردی از سارقان آغاز شد که دومین عضو این باند شناسایی و دستگیر شد.با اطلاعاتی که این فرد در اختیار ماموران قرار داد، فرد سوم نیز با موتورسیکلتی که از آن در سرقت ها استفاده می کردند، به دام افتاد.»

در حالی که اولین عضو این باند هنوز در بیمارستان و در وضعیت کما قرار دارد، دو فرد دیگر تا به حال به بیش از 30 گوشی قاپی اعتراف کرده اند.همچنین 15 گوشی سرقتی که سارقان هنوز موفق به فروش آنها نشده بودند نیز از آنها کشف شده است.تحقیقات مامورانپلیس آگاهی تهران در این پرونده برای روشن شدن ابعاد پنهان ماجرا و شناسایی شاکیان احتمالی بیشتر ادامه دارد.

منبع: ایران

کدخبر: 898288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟