نجات همکلاسی توسط دختر 15 ساله در مدرسه شاهین دژ ! + عکس خانم قهرمان

به گزارش رکنا، اینها را کارینا کرمی، دانش آموز 15 ساله اهل شاهین دژ می گوید و می افزاید: «یک روز در مدرسه وقتی در زنگ ورزش همه مشغول به بازی بودند، ناگهان صدای فریاد دوست صمیمی ام من را به سمت او کشاند.تا خودم را به او برسانم، بقیه همکلاسی ها دورش حلقه زده بودند و من از بین آنها خودم را به دوستم رساندم. به شدت درد می کشید و من جلو رفتم تا از آنچه در دوره های هلال احمر آموخته بودم استفاده کنم. متوجه شدم که دستش شکسته است و باید برایش کاری می کردم. تا اورژانس برسد، من اقدام به بستن آتل کردم. ستایش وقتی دید که من کنارش هستم کمی آرام گرفت و وقتی اورژانس رسید، تقریبا بخشی از کارهایشان پیش رفته بود.»

او در ادامه می گوید: «من عاشق رشته تجربی هستم و امسال هم می خواهم آن را انتخاب کنم تا در آینده دندان پزشک شوم. اصلا برای همین علاقه ام به رشته تجربی بود که به سمت یاد گرفتن آموزش های هلال احمر شوم. کلاس ششم ابتدایی بودم که از طریق مدرسه با هلال احمر آشنا شدم و از آن طریق، در کلاس های تئوری و عملی آن شرکت کردم و سعی کردم در جریان برنامه های این سازمان قرار بگیرم.»

کارینا، علاوه بر اینها، مدال آور رشته مچ اندازی نیز است و در این خصوص می گوید: «من از کودکی علاقه زیادی به ورزش داشتم و والیبال، بوکس و شنا را به صورت حرفه ای دنبال می کردم. الان یک سالی می شود که به رشته مچ اندازی هم علاقه مند شده ام و فکر می کنم در آن استعداد بیشتری هم دارم. استعدادم را هم پدرم کشف کرد. او با من بدن سازی، مچ اندازی و پاورلیفتینگ کار می کرد و بعد از مدتی به من گفت که تاندون های دستم قوی هستند و می توانم در رشته مچ اندازی به خوبی بدرخشم.

پدرم درست می گفت. اوایل، در حد شرکت در مسابقات استانی توانستم مقام کسب کنم و 20 روز بعد، به مسابقات کشوری اعزام شدم. با یک ماه تمرین، دو مدال برنز کسب کردم. چند ماه بعد، مسابقات بین المللی مستر یونیورس که به میزبانی ایران برگزار شده بود، در رده سنی جوانان، برای دست چپم مدال طلا و برای دست راستم مدال نقره کسب کردم.»

این دانش آموز می افزاید: «همچنین در مسابقات انتخابی تیم ملی که در سنندج برگزار شد، توانستم مدال طلا کسب کنم و به عنوان تنها نوجوان تیم ملی با سایر اعضا، راهی عجمان امارات شدم و توانستم در این مسابقات آسیایی، دو مدال کسب کنم. یک نقره برای دست چپ و برنز برای دست راست.»

کارینا کرمی، در پایان می گوید: «دوست دارم که در حوزه هلال احمر فعالیت بیشتری داشته باشم و از مسئولان می خواهم که در شاهین دژ، کلاس های حرفه ای تر هلال احمر هم برای علاقه مندان برگزار شود. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، حادثه پیش می آید؛ ولی درست آن است که راه های مقابله با آن را یاد بگیریم. وقتی حادثه ای اتفاق می افتد، نمی توانیم زمان را به عقب بازگردانیم؛ بنابراین باید کاری کنیم که شرایط بدتر از آنچه رخ داده نشود و ما بر آن موضوع مسلط باشیم.»

زهرا علی هاشمی / ایران

کدخبر: 892510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟