جراحی جنجالی مغز روی بیمار اشتباهی!

به گزارش رکنا،این اتفاق تاسف بار زمانی رخ داد که دو بیمار مرد زیر دست جراحان قرار گرفتند جراحانی که پیش از عمل صحبتی با بیمارشان نداشته و آن ها را تنها از روی برچسبی که روی ران شان چسبانده شده بود از یکدیگر تفکیک کردند.

این دو بیمار که برای عمل جراحی آماده شده بودند با برچسب هایی تعیین کننده هویت روی کشاله های رانشان به اتاق جراحی برده شدند و برای همین جراح صرفاً بر اساس اطلاعات چارت بیمار کارش را شروع کرده بود.یکی از بیماران عمل جراحی برای از بین بردن لخته شدن خون در مغز لازم داشت در حالی که بیمار دیگر تنها برای درمان تورم مغز جراحی می شد.

ظاهراً پرستارانی که بیماران را برای جراحی آماده می کردند، برچسب های شناسایی اشتباه را به آن ها زده بودند ، گروه پزشکی تا چند ساعت پس از شروع عمل هنگامی که لخته خون مورد انتظارشان را پیدا نکردند با یک جراح مغز ارشد مشورت کردند و او به آن ها توصیه کرد که عمل را متوقف کنند.

خوشبختانه این اشتباه ظاهراً باعث ایجاد مشکلی مهمی برای این بیمار نشد. بیماری هم که واقعاً لخته خونی در مغزش داشت، جراحی نشده است، زیرا حالش بدون عمل به طور عمده ای بهبود پیدا کرده است. براساس گزارشات محلی و به گفته ی مقامات بیمارستان چهار نفر از کارکنان پزشکی ازجمله جراح مغز، پرستار بخش، پرستار تحویل گیرنده اتاق جراحی و متخصص بیهوشی پس از حادثه تعلیق شده اند.

مقامات بیمارستان با انتشار بیانیه ای تأسف عمیق خود از این اشتباه را اعلام کردند و گفتند تمام تلاش خود را سلامت و ایمنی بیمار موردنظر انجام داده اند. این اتفاق نگران کننده و جنجال برانگیز در بیمارستان نایروبی کنیا رخ داد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 575989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟