خرید 12 میلیاردی با مدارک جعلی / پلیس تهران دست جاعلان را فاش کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ "مجید عسکرنیا " گفت: چندی قبل شکایت های مشابهی از سوی 7 فروشنده نیسان وانت مبنی بر کلاهبرداری و جعل اسناد و مدارک به کلانتری 126 تهرانپارس اعلام و تیمی از ماموران تجسس کلانتری شناسایی و دستگیری متهمان را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی مشخص شد که افرادی با پرداخت 30 درصد از مبلغ اولیه خودرو ها و تحویل چند برگ چک، چند خودرو نیسان وانت را به به صورت اقساطی خریداری کرده اند.

عسکر نیا ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی به دست آمد، مدارک هویتی و اعتباری از قبیل جواز کسب، شناسنامه، کارت ملی و پرینت حساب بانکی جعلی بوده و چک های پرداختی از سوی متهمان نیز سرقتی است.

کلانتر محله تهرانپارس با بیان اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی، هویت 2 تن از متهمان و مخفیگاه آنان شناسایی شد، گفت: با دستور قضائی هر دو جاعل در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بررسی های بیشتر از مخفیگاه آنها، بیش از 200 مهر ژلاتینی متعلق به مراکز مختلف، ابزار آلات جعل هویتی، 20 فقره چک جعلی با مدارک جعلی، 20 برگ چک سرقتی و 4 دستگاه نیسان کشف شد.

سرهنگ عسکرنیا گفت: در تحقیقات پلیسی هر 2 متهم به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار داشتند که با همکاری یکی از همدستان شان خودروها را جهت قاچاق سوخت به شهرهای مرزی می فرستادند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: همچنین مشخص شد که متهم سوم پرونده سوار بر یک دستگاه خودرو نیسان وانت قصد خروج از تهران را دارد که بلافاصله وی نیز در یک عملیات پلیسی هنگام خروج از تهران دستگیر شد.

رئیس کلانتری 126 تهرانپارس افزود: متهمان به 10 فقره خرید اقساطی خودرو نیسان به ارزش 12 میلیارد ریال با مدارک جعلی اعتراف کردند.

سرهنگ عسکرنیا در پایان گفت: متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران قرار دارند و چنانچه افرادی به این شیوه هدف کلاهبرداری قرار گرفته اند به کلانتری 126 تهرانپارس مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟