دستگیری کلاهبردار سایبری در تهران

به گزارش رکنا، سرهنگ "تورج کاظمی"گفت: سوم مهر ماه امسال جوانی 21 ساله ساکن حوالی خیابان اندرزگو با در دست داشتن شکایتی از داداسرای مبارزه با جرایم رایانه ای «ناحیه 31 تهران» به پلیس فتا، اظهار داشت، مبلغ هفتاد و پنج میلیون ریال از حساب بانکی ام به سرقت رفته است.

وی تصریح کرد: شاکی در ادامه اظهاراتش گفت، متوجه نحوه دسترسی متهم به حساب بانکی ام نشدم چون کارت نزد خودم است و در اختیار هیچ کسی قرار نداده ام.

این مقام پلیسی بیان داشت: با ارجاع شکایت به تیمی از کارآگاهان پلیس فتا مشخص شد متهم با طراحی سایت جعلی درگاه بانکی در خصوص فروش شارژ ایرانسل تبلیغ می کند و با کشاندن قربانیان به درگاه جعلی بانک اطلاعات بانکی کاربران را به دست آورده است.

وی گفت: همچنین در تحقیقات پلیسی به دست آمد متهم با سرقت مبالغ کاربران و خرید کالا از سایت های فروش اینترنتی، مبالغ سرقتی را از چرخه بانک خارج می کرده است

این مقام انتظامی با اشاره با هماهنگی مقام قضائی متهم در بیست و چهارم دی ماه دستگیر شد، گفت: متهم به جرم ارتکابی در تحقیقات پلیسی اعتراف و تلاش ماموران برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا در خاتمه به شهروندان گرامی تذکر داد: کاربران همواره باید آدرس درگاه های بانکی را با دقت بررسی کنند، زیرا بزهکاران با استفاده از لوگوها و تیترهای رسمی از بانک ها و مؤسسات مالی معتبر درصدد به دست آوردن اطلاعات بانکی افراد از طرف خود کاربران هستند که در این صورت به راحتی می توانند ازحساب بانکی افراد سرقت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537084 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟